trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Hub van Laar B1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 13:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 15:18 

Jaws schreef:
Erik,

Ik vraag me een ding af:

Als ik het goed heb begrepen bouwt van Laar een trompet op maat, doet eventuele aanpassingen en als de trompettist (koper) het instrument goed keurt wordt het instrument gepolijst, gelakt of verzilverd. Je zou zeggen dat er na het lakken of verzilveren speeleigenschappen wijzigen.... :?:

Maar het instrument waar jij nu zo tevreden over bent, is dat al afgewerkt met zilver of lak. Ik kan het op de foto nl niet zo goed zien.

Deze was ongelakt. De trompet zal iets warmer klinken met lak en iets helderder met zilver. Het is dus maar waar je voor kiest. Maar ik denk niet dat je dingen hoeft te veranderen hoor, hij heeft volgens mij al verschillende modellen liggen. De B serie heeft hij natuurlijk al een tijdje alleen dit wordt nog een serie ernaast. Hub gaat nog wat varianten maken de komende tijd dus die heeft hij daar ook liggen dan. Ik kan me niet indenken dat je dan nog iets anders wilt. In ieder geval geen drastische wijzigingen maar details met plaatsing van duimsteun of ring etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 18:08 

veldkampbrass schreef:
Rolando schreef:
Mijn SLAX van Straub kostte ook ruim 2500, dus.. de prijs val ik niet van achterover.

Dus een Hub van Laar is goedkoper en hij speelt nog beter ook ! :lol:

Hub vertelde me trouwens dat hij samen met Straub gestudeerd heeft in Duitsland. Ze gebruiken ook dezelfde ventielen. Maar als je wilt vergelijken, mijn ervaring was dat de Straub jezelf minder feedback geeft. Dus in een sektie moest ik wat harder werken om mezelf te horen. Verder zijn het goede trompetten hoor, maar voor dat geld ken ik wel betere....

Misschien wel, maar ik ben toch met verschillende merken in de slag geweest en ben niet over een nacht ijs gegaan. (Nog iets toevoegen Hans??? :lol: )

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 18:20 

Met die betere trompet bedoelde ik natuurlijk een Hub van Laar ! :lol:

Zoals ik al zei, de Straubs zijn fijne toeters, Hans vroeg me een tijdje geleden een nieuwe uit te proberen. Ik weet niet precies welk type het is geworden, misschien de SLAX dat kan ik niet zeggen. Het was ieder geval een lichte trompet. Hij speelde erg goed, maar mijn collega's en ik hadden hetzelfde gevoel dat ie in de sektie wel iets meer terug mag geven.

Prijzen zijn toch altijd moeilijk, ik geloof dat Hub er zo'n 200 per jaar maakt en Straub zo'n 50 dacht ik. Dat reflecteert altijd in de prijs, plus dat Hub een concurerende prijs wil hebben met andere bekende merken zoals Bach en Yamaha.

Daarnaast is er natuurlijk smaak. Zoals Jeroen al zei worden er geen slechte trompetten meer gemaakt door de professionele merken. Alleen je moet jouw trompet vinden die goed bij jouw past. En als je ervan uitgaat dat je als je goed voor je toeter zorgt je leven lang ermee kunt doen, maakt de prijs ook wat minder uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:39 

Nu wil ik toch ook even mijn zegje doen op dit forum betreffende de van Laar trompetten. Ikzelf ben al enige tijd op zoek naar een andere trompet. Alle bekende merken heb ik eigenlijk geprobeerd zoals: Bach, Yamaha, Conn Vintage, Selmer, Calicchio. Echt slechte toeters waren daar absoluut niet bij. Ik besloot om ook nog langs Hub van Laar te gaan om zijn nieuw ontwikkelde Bb trompet te proberen.
Nu, daar had ik geen spijt van. Wat een geweldige toeter is dit!! Na vijf minuten spelen wist ik het al, deze trompet wil ik. Het is een trompet die alle (voor mij) belangrijke punten in zich heeft: spreekt heel makkelijk aan, klank is makkelijk te kleuren, ieder noot zit goed op z'n plaats en heeft een kern en timbre dat mij erg aanspreekt.
Lipbindingen gaan heel makkelijk, hoge register idem. Afwerking is van hoog niveau. Ventielen lopen als een tierelier. Hub is een echte vakman die weet waarover hij het heeft. Ik kreeg een rondleiding door zijn werkplaats. Deze ademt nog de ambachtelijke sfeer. Ik ging met een goed gevoel naar huis. Binnenkort heb ik een wereldtoeter!!
Als je toevallig op zoek bent naar een andere trompet, probeer de Van Laar. Je zal er geen spijt van hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:42 

Karel schreef:
Nu wil ik toch ook even mijn zegje doen op dit forum betreffende de van Laar trompetten. Ikzelf ben al enige tijd op zoek naar een andere trompet. Alle bekende merken heb ik eigenlijk geprobeerd zoals: Bach, Yamaha, Conn Vintage, Selmer, Calicchio. Echt slechte toeters waren daar absoluut niet bij. Ik besloot om ook nog langs Hub van Laar te gaan om zijn nieuw ontwikkelde Bb trompet te proberen.
Nu, daar had ik geen spijt van. Wat een geweldige toeter is dit!! Na vijf minuten spelen wist ik het al, deze trompet wil ik. Het is een trompet die alle (voor mij) belangrijke punten in zich heeft: spreekt heel makkelijk aan, klank is makkelijk te kleuren, ieder noot zit goed op z'n plaats en heeft een kern en timbre dat mij erg aanspreekt.
Lipbindingen gaan heel makkelijk, hoge register idem. Afwerking is van hoog niveau. Ventielen lopen als een tierelier. Hub is een echte vakman die weet waarover hij het heeft. Ik kreeg een rondleiding door zijn werkplaats. Deze ademt nog de ambachtelijke sfeer. Ik ging met een goed gevoel naar huis. Binnenkort heb ik een wereldtoeter!!
Als je toevallig op zoek bent naar een andere trompet, probeer de Van Laar. Je zal er geen spijt van hebben.

Ik denk dat Hub in zijn toekomstige folders eens wat reacties van dit forum moet publiceren :lol:
Ik denk dat ik maandag of zo eens een bezoekje breng want ik wordt steeds nieuwsgieriger :!: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jul 2004 22:43 

Nu word ik toch echt nieuwsgierig! Ik ga er toch maar eens een proberen, geloof ik! En zeker voor die prijs is het misschien de moeite waard om over te stappen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 09:17 

veldkampbrass schreef:
Met die betere trompet bedoelde ik natuurlijk een Hub van Laar ! :lol:

Zoals ik al zei, de Straubs zijn fijne toeters, Hans vroeg me een tijdje geleden een nieuwe uit te proberen. Ik weet niet precies welk type het is geworden, misschien de SLAX dat kan ik niet zeggen. Het was ieder geval een lichte trompet. Hij speelde erg goed, maar mijn collega's en ik hadden hetzelfde gevoel dat ie in de sektie wel iets meer terug mag geven.

Prijzen zijn toch altijd moeilijk, ik geloof dat Hub er zo'n 200 per jaar maakt en Straub zo'n 50 dacht ik. Dat reflecteert altijd in de prijs, plus dat Hub een concurerende prijs wil hebben met andere bekende merken zoals Bach en Yamaha.

Daarnaast is er natuurlijk smaak. Zoals Jeroen al zei worden er geen slechte trompetten meer gemaakt door de professionele merken. Alleen je moet jouw trompet vinden die goed bij jouw past. En als je ervan uitgaat dat je als je goed voor je toeter zorgt je leven lang ermee kunt doen, maakt de prijs ook wat minder uit.

Als ik de reacties hier zo lees heb ik het idee dat ik iets gemist heb. De van Laar heb ik niet geprobeerd in de reeks die gehad heb. Alleen "bekende" merken zoals de Edwards genIII, Callicchio, Bach (limited edition), Holton etc.. :!:

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur