trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Hub van Laar B1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 10:02 

Het is nou eenmaal onmogelijk om alles uit te proberen wat er zo is op de markt. Ik zou goed kunnen funktioneren op een Bach ML37, Calicchio 1s2, Straub SLAX of noem maar op. Ik heb laast ook de nieuwe Calicchio's getest en die waren ook erg goed. De Bach lim. edition vond ik ook erg prettig en de Straubs die ik bij Hans gespeeld heb vond ik ook goed.

Maar wat deze Hub van Laar voor mij ideaal maakt is dat ie goede balans weet te vinden in alles wat ik zoek in een trompet. Daarnaast wordt ie in Nederland gemaakt (nog net...) en op een hoog nivo. Bij Hub weet je zeker dat je een top toeter krijgt, dat moet altijd bij andere bekende merken zoals Bach en Yamaha maar afwachten, daar zit nog wel eens verschil in afwerking en spelen door de massaproduktie.

Het is trouwens niet zo dat Hub alleen maar zijn eigen trompetten heeft staan, hij heeft ook andere merken in zijn winkel liggen.

Maar ik zou gewoon blij zij met je Straub en er lekker op spelen, mocht het dan toch nog gaan kriebelen ga dan eens bij Hub langs ! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 10:42 

Ik neem aan dat er ook mensen bij hem komen die tevreden zijn met een kant-en-klaar van Laar, want als hij voor iedereen een persoonlijke trompet moet gaan maken heeft hij aan 24 uur in een dag niet genoeg lijkt me..... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 11:06 

Zoals ik al zei gaat het ook niet om drastische wijzigingen. Hij zal er ook wel wat kant en klaar neerleggen, in ieder geval om uit te proberen. Mocht je dan toch wijzigingen willen zoals plaatsing van duimsteun,pinksteun etc. dat is voor hem geen extra werk want dat doet ie zowieso al.

Het ligt een beetje eraan als ie dingen op voorraad heeft en zo. Je kunt je indenken dat als een een kant en klare gelakte of verzilverde trompet heeft liggen dat het dan moeilijker wordt om iets te veranderen. Als je er een besteld bij hem kan hij natuurlijk makkelijk rekening houden met je wensen. Iedereen heeft natuurlijk verschillende grote van handen. Daarom wordt er ook meestal een duimsteun opgezet (U) die is universeel.

Maar wees gerust, het nieuwe model is zo goed dat je nog weinig te wensen over hebt !

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 02 jul 2004 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 11:12 

Ik denk dat ik binnenkort eens een interview voor ons verenigingsblad ga doen met Hub, dan kan ik dat meteen eens "proeven" aan zijn trompetten!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 13:23 

veldkampbrass schreef:
Zoals ik al zei, de Straubs zijn fijne toeters, Hans vroeg me een tijdje geleden een nieuwe uit te proberen. Ik weet niet precies welk type het is geworden, misschien de SLAX dat kan ik niet zeggen. Het was ieder geval een lichte trompet. Hij speelde erg goed, maar mijn collega's en ik hadden hetzelfde gevoel dat ie in de sektie wel iets meer terug mag geven.

Het model wat ik je gegeven heb was het prototype van de nieuwe Severinsen Destino. Ik ben het met je eens dat je niet genoeg terug krijgt van dat ding maar daar moet je wel mee oppassen. Het beeld wat je achter het instrument hebt is anders dan aan de andere kant van de beker. Bij Taylor bv is dat effect helemaal sterk. Je collega's naast je horen je bijna niet maar de saxsectie en en de zaal worden knettergek van je :lol:

De Destino mag ook aan de andere kant van de beker wat meer hebben. Jelle Schouten had dezelfde mening, geweldig intonerende toeter, goed geluid, makkelijk spelend maar mag wat meer doorprikken.
Daar wordt inmiddels aan gewerkt. Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 13:29 

Ik las dat Doc er genoeg verkocht had op de ITG (16) en dat voor die prijs ($4300,-). Straub zal wel erg blij met hem zijn. :wink:

Zoals gezegd, hij speelde erg makkelijk en ik kan me indenken dat Doc het een geweldige toeter voor hem vind. Als je voor het orkest staat te soleren had ik ook geen enkel probleem, integendeel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 13:31 

De wachttijd voor een nieuwe Straub is daardor inmiddels opgelopen tot een maand of 8, 9 :cry:

Doc heeft er overigens zoveel verkocht omdat zijn naam erop staat. Zo werkt dat bij die leipe amerikanen. Ik vind de Destino ook niet Franz' beste werk. De E-line en Alpha-line vind ik veel beter (en goedkoper).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 13:38 

Wordt hij de nieuwe Monette of zo ?

Het is een goede zaak dat de kleinere instrumentenbouwers hun hoofd goed boven water kunnen houden en niet verdrongen worden door Bach en Yamaha.

Hub zei me ook dat ie het wel prettig vind zo met zijn 4en. Dan bouwt ie zo'n 200 trompetten en flugelhorns per jaar op hoog nivo en dan kan hij er goed van leven. Ik neem aan dat Straub ook zo denkt en dat hij wat minder problemen heeft met wachttijden, dan heeft hij ook niet veel voorraad rondliggen wat alleen maar kapitaalverlies is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur