veldkampbrass schreef:
Zoals ik al zei, de Straubs zijn fijne toeters, Hans vroeg me een tijdje geleden een nieuwe uit te proberen. Ik weet niet precies welk type het is geworden, misschien de SLAX dat kan ik niet zeggen. Het was ieder geval een lichte trompet. Hij speelde erg goed, maar mijn collega's en ik hadden hetzelfde gevoel dat ie in de sektie wel iets meer terug mag geven.
Het model wat ik je gegeven heb was het prototype van de nieuwe Severinsen Destino. Ik ben het met je eens dat je niet genoeg terug krijgt van dat ding maar daar moet je wel mee oppassen. Het beeld wat je achter het instrument hebt is anders dan aan de andere kant van de beker. Bij Taylor bv is dat effect helemaal sterk. Je collega's naast je horen je bijna niet maar de saxsectie en en de zaal worden knettergek van je
De Destino mag ook aan de andere kant van de beker wat meer hebben. Jelle Schouten had dezelfde mening, geweldig intonerende toeter, goed geluid, makkelijk spelend maar mag wat meer doorprikken.
Daar wordt inmiddels aan gewerkt. Ik hou jullie op de hoogte.
Een collega trompettist heet de Chicago Standard van Taylor gekocht. Een beetje dikke armen heb je wel nodig, maar er komt een geluid uit dat de oren van de saxofonist voor hem van zijn kop glijden. Mooi spul allemaal.