trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ander mondstuk? - Snel moe in hoge register
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2002 17:54 

Ik blaas nu op een Getzen 7C mondstuk (Getzen 900 Eterna Bb trompet). Daar heb ik op zich een volle toon mee en ik kan er zowel hoog als laag goed mee uit de voeten. Alleen wordt ik in het hoge register snel moe. Kan dit komen door de ronde rand van het mondstuk? Moet ik ander mondstuk nemen en zo ja, waar moet ik dan op letten?<p>(Als ik de berichten zo lees is aanmeten ook niet echt een oplossing geloof ik...)<p>Edited by: Getzen Eterna

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2002 17:58 

Speel er eerste 6 weken op en oordeel nadien...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2002 18:03 

Ik blaas al op dit mondstuk sinds september vorig jaar, dus ik weet wel ongeveer wat ik er mee kan. Ik heb daarvoor een paar jaar op een DW geblazen (wist niet beter), maar dat was niks.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2002 18:18 

Ik zou eerst eens iets meer gaan studeren, techniek verbeteren(als dat nodig is, dus eigenlijk altijd), je bereik en uithoudingsvermogen uitbouwen(da's natuurlijk een betere oplossing dan meteen een ander mondstukkie zoeken) en dan weer eens kijken hoe het gaat. <br>7c is misschien wat aan de kleine kant voor een gemiddelde trompettist. Meeste mensen spelen toch wel groter. Maar ga dus eerst maar eens wat meer tijd in het trompetspelen steken. Zonder er tijd in te steken, kun je dus geen wonderen verwachten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2002 22:21 

Als je op een 7C al geen uithouding hebt moet je zeker niet naar een groter mondstuk grijpen ofzo maar éérst en vooral studeren, studeren, studeren...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2002 15:12 

Kwam laatst uithelpen bij een fanfare ... die kerel naast mij zat daar met een Bach 7E mondstukje op een Bes trompet te knijpen ... wat erg !!! 't zal we lzo zijn dat er velen zijn die een hekel hebben aan docenten die een 1 1/2C aanbevelen, maar toch ... een groter mondstuk stelt je wel in staat om serieus te oefenen ... !<p>Edited by: Hornblower

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2002 18:29 

De 7 is goed genoeg maar die cupdiepte, een 'E'. Dat is een uitgesproken piccolomondstukje en dat is waardeloos op een gewone bestrompet (als je geen highblowerpartij hebt). Hornblower, hoe je dat hebt uitgehouden, dat moet wel als een sirene geklonken hebben? Een 7E, wie heeft die persoon in godsnaam zo'n advies gegeven?<p>Een groot mondstuk is daarom niet zo noodzakelijk hoor om goed te studeren. Het moet gewoon een goeie combinatie zijn en zo standaard mogelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2002 23:09 

Een mondstuk laten aanmeten kan best helpen hoor. Als je als leek geen idee hebt welk mondstuk of in welke richting je moet zoeken, is het toch fijn om een beetje een richtlijn te hebben. Een kennis van me heeft het ook laten doen en hij vindt het super. Misschien is het ook wel een beetje het idee van, zo ik heb nu een mondstuk die precies bij me past. En ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen. Je voelt jezelf denk ik zekerder. Maar zoals bij zoveel onderwerpen in dit forum het blijft toch persoonlijk, of niet dan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur