Beste LJ,
Denk je niet dat de oorzaak van klachten die uitsluitend optreden bij sterk geluid waarschijnlijk gelegen zijn in een orgaan dat erg gevoelig is voor geluid, namelijk het oor. Als deze klachten veroorzaakt zouden worden door het kaakgewricht of de tanden dan is het veel waarschijnlijk dat de klachten vooral tijdens kauwen optreden. Je zegt het zelf al: 'hoe harder het geluid, hoe meer het gaat kraken'. Dus niet: 'hoe meer bewegingen van de kaak, hoe harder het gaat kraken'. Dit klinkt als iets in het oor en niet als iets mechanisch.
Ik heb niet gezegd dat Hans een infectie heeft, ik heb gezegd dat hij misschien een trommelvliesbeschadiging kan hebben die veroorzaakt kan zijn door onder andere een infectie (in het verleden). Een kleine perforatie veroorzaakt gewoonlijk geen of nauwelijks gehoorverlies.
Ik begrijp niet helemaal wat het feit dat je hier al wat langer rondhangt toevoegd aan je argumentatie, of proef ik hier soms enige frustratie?
Een trompet-spelende geneeskundestudent die misschien nog niet zo lang hier, maar al wel wat langer in de medische wereld rondhangt.