trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Voorbereiding concertreis
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voorbereiding concertreis
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 17:45 

maak je niet te druk, ik bedoel kijk er niet teveel tegenop
zorg dat je altijd lekker blijft spelen en vertrouw op je basistechniek

mijn ervaring (zomerorkest, 10 dagen ook 2 concerten per dag) is dat je goed moet in- maar ook vooral UITspelen na een zwaar concert

succes

gr. sjoerd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 21:29 

Ik weet het niet hoor, maar ik speel nooit uit, en eindig meestal m´n dag met een G3 ofzo... Haha, niet altijd natuurlijk maar het ging ff om het idee. :roll: Maar ik heb in ieder geval nooit problemen de volgende dag. Ik speel wel altijd in. Ik heb zelf net een zwaar tournee achter de rug en ik ging elke dag om 7 uur naar me bed en moest er vroeg weer uit. Ok dit is niet echt bevordelijk voor je spel. Ik zat een beetje naar het slagwerk te kijken en vergat bijna om in te zetten... 8) Maarja, wat ik nou wilde zeggen, uitspelen heb ik nog nooit gedaan en ik heb er geen last van :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 21:38 

Ik ben benieuwd , ikzelf ga een week lang elke dag 5 uur muziek maken op een vakantie met het fanfare orkest en ben erg benieuwd hoe dat zal gaan ?? het is natuurlijk niet 5 uur aan een stuk door maar toch zeker wel 3 uur .
Ik ga er gewoon voor en ik zie wel wat ervan komt , kan ik het notenlezen ook weer ff opkrikken want dat ken ik nog niet helemaal goed , helaas....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 21:42 

baszz schreef:
kan ik het notenlezen ook weer ff opkrikken want dat ken ik nog niet helemaal goed , helaas....

Die vat ik niet helemaal... Je hebt een splinternieuwe trompet van duizenden euro's gekocht maar je kunt nog niet helemaal goed noten lezen :?: :?: :?: :?: :roll: :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 21:51 

Is dat een probleem ??? Spelen gaat wel maar als je net 2 maanden bij een fanfare zit en stukken tot 6 kruizen en mollen voor je neus krijgt , krab ik me wel nog even op me achterhoofd , ik zit nu tot 4 á 5 kruizen maar soms hapert het wel een beetje en dat kan je leren he daarom zit ik ook bij een docent en me lesstof is nog niet zover dat ik dat leer en leer ik het dus door te doen in de fanfare en dat gaat heel aardig al zeg ik hetzelf , en omdat ik nu een week lang elke dag de hele dag met muziek bezig ga zijn kan ik dat me mooi eigen maken .
En wat die trompet betreft , moet ik toch lekker zelf weten :lol: :lol: hou van mooi materiaal en ik ben meteen klaar .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 22:03 

Geen probleem hoor... alleen heb ik noten leren lezen nog voordat ik een bugel (toentertijd) in handen kreeg, dus ik vind het best vreemd als je na 2 jaar fanfare dat nog niet kunt!

Citaat:
...als je net 2 maanden bij een fanfare zit en stukken tot 6 kruizen en mollen voor je neus krijgt...

:roll: 6 kruizen/mollen :?: Dat zal niet zo bijster vaak voorkomen, neem ik aan :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 22:07 

bartjefrit schreef:
Geen probleem hoor... alleen heb ik noten leren lezen nog voordat ik een bugel (toentertijd) in handen kreeg, dus ik vind het best vreemd als je na 2 jaar fanfare dat nog niet kunt!

Citaat:
...als je net 2 maanden bij een fanfare zit en stukken tot 6 kruizen en mollen voor je neus krijgt...

:roll: 6 kruizen/mollen :?: Dat zal niet zo bijster vaak voorkomen, neem ik aan :?:

Je bedoelt 2 maanden hé ik speel pas 2 maanden bij de fanfare

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2004 22:09 

baszz schreef:
Je bedoelt 2 maanden hé ik speel pas 2 maanden bij de fanfare

Excuses... maar dan nog :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur