trompet.nl > forum > Toon onderwerp - documentaire willem breuker kollektief
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 14 feb 2026 19:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2004 19:15 

Ik ben zeker niet tegen subsidie alleen wil ik graag weten waarom die subsidie dan wordt vergeven. Ik vraag ik me bijvoorbeeld af wat er vernieuwend is aan iets wat dus al meer dan 30 jaar gebeurt, wat gedaan wordt door een groep mensen die gemiddeld ouder zijn dan 50 en waar men de grenzen mee over gaat. Zijn er geen jonge musici die in dat orkest willen spelen of krijgtmen gewoon geen kans en heoud men het bij de eigen kleine "in crowd"? Waarom zou er van subsidie geld een orkest de grens over moeten om te laten horen wat ze in de VS niet zouden hebben. Als nmen dat daar wil horen dan betaald men er dus ook de volle prijs maar voor en daar hoeft wat mij betreft de belastingbetaler niet voor op te draaien.

Ik geloof niet dat er vanuit de VS afgelopen weekend iemand met subsidie is afgereist naar Den Haag om daar deel te nemen aan North Sea jazz dus waarom dan wel omgekeerd?

En hoe kan het zijn dat een persoon die zelf uit de subsidieruif eet gaat over de verdeling van die ruif?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2004 19:38 

Het bizarre is dat de hoofdstad operette werd opgedoekt onder het mom van gebrek aan vernieuwing, terwijl die een zaal bezetting hadden van 95%, bij bijna elk concert, terwijl die subsidie nu naar moderne muziek gaat waar de zaal bezetting veel minder is, en dat is nu wegsmijten van subsidie geld :evil:[/quote]

dat is nu juist de essentie van subsidie. Zo gauw een groep altijd een volle zaalbezetting heeft wordt ze geacht op eigen benen te kunnen staan. De subsidies zijn juist in het leven geroepen om de vernieuwingen te stimuleren omdat het volk dat toch nog niet pruimt. Wet van de remmende voorsprong. Neem nou onze beroemdste schilder. Werd ook niet echt geeerd in eigen land tijdens zijn leven. Hat kwam pas na zijn dood. En de modernen liggen zowiezo moeilijk want de reactie is meestal "dat kan mijn zusje ook" Die zullen dan nooit een kans krijgen om iets te brengen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2004 20:01 

Blabla

van alleen de kaartverkoop kan geen enkel orkest rondkomen, dus zijn ze hoe dan ook afhankelijk van subsidie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2004 12:25 

Hoe dan ook die subsidie moet er blijven , alleen hebben wij als muziekanten er geen hand in aan wie of wat het besteedt wordt , Helaas.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2004 15:00 

Dat zou mooi zijn, ja, maar voor veel verenigingen of professionele orkesten en bands helaas onmogelijk!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur