Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51 Berichten: 809 Woonplaats: Maastricht
Dat is uiteraard waar, maar ik meen hier herhaaldelijk al eens iets gelezen te hebben van vooral niet dichtknijpen (keel + embouchure) en een octaaf lager denken. uiteraard e.a i.c.m. lucht
Jens Lindemann schrijft in het intervieuw op deze site dat hij denkt alsof ie een e2 zit te spelen qua embouchure.
[i]Jens, wat is het geheim van de goeie trompettisten om boven de C boven de hoge C te spelen?
Bij het spelen boven de hoge C in het extreem hoge register moet men lichamelijke het gevoel hebben van een octaaf lager. Als eerste wat zich optreedt bij het spelen in het hoge register zijn spanningen in het lichaam. Zij sluipen in gebieden als boven borst, armen en keel die je van buitenaf vaak nauwelijks kan waarnemen. Dit lijdt langzaam tot een blokkade. In feite accepteren de meeste trompettisten dit gevoel als “normaalâ€
ik denk dat hij gewoon bedoeld dat je je niet moet fixeren op die hoge noot van oei hoe moeilijk. Dus inderdaad niet teveel nadenken. Meestal de eerste keer dat je het speelt gaat het geweldig en daarna breekt de paniek los Heeft het jammerhout ook wel eens last van.
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
nee dan snap je er echt niets van. Als het instrument uitgepakt wordt rent het publiek al weg. Die hoge noten krijgen ze niet eens te horen. Wel een beetje op de hoogte blijven hoor van je andere muziekvakbroeders
volgens mij waren aangeland bij de hersens en het vooral niet teveel gebruiken daarvan tijdens het toeteren wel blijven lezen hoor, koppie koppie houden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen