trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 20:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 00:29 

mi trompeta schreef:
Waar kun je trouwens trompetten leren bouwen (of andere instrumenten)?
Het lijkt me namelijk wel heel gaaf om dat te kunnen (voor als mijn professionele toetercarriere nog eens flopt :P )
Moet je dat jezelf aanleren en mijn eigen Bachje slopen? :D

misschien vragen of je als krullenjongen in een atelier mag beginnen in je vrije tijd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 06:45 

't zou wel erg gaaf zijn om dat te kunnen , maar er gaat volgens mij een lange opleiding aan vooraf en dan heb je alleen maar de basis princiepes , het echte werk leer je toch echt in de praktijk door het te doen net als met fietsen maken wat ik doe :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 09:47 

Om weer terug naar het onderwerp te gaan: je kan natuurlijk altijd aan Hub vragen of hij nog hulp nodig heeft. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 13:16 

"To take out the trash en answering the phone" OCC-citaat

Laatst bijgewerkt door ruben op 25 jul 2004 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2004 16:38 

Zou kunnen hé .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2004 08:40 

In Duitsland zijn er nog echte opleidingen voor, waar je een 'Meister'-titel kan behalen. Hub van Laar en Franz Straub hebben trouwens op dezelfde school gezeten waar ze het geleerd hebben.

In Engeland kan het ook nog, bij Boosey & Hawkes, die hebben (of in elk geval hadden) ook hun eigen opleiding.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2004 09:03 

Zo als de meeste hier wel weten ben ik een grote Bach fan. Dat betekent dat ik vooral een fan ben van de Bachs die door Bach gemaakt zijn en niet door Selmer na 1965. Vincent Bach zelf kun je vergelijken met bouwers zoals Hub en Straub en Calicchio. Ze ontwerpen natuurlijk hun eigen instrumenten in samenspraak met veel muzikanten. De eerste Bach trompetten (zeg maar zo'n paar honderd) zijn allemaal erg verschillend omdat VB nog op zoek was naar de beste combinatie. Later zijn dat de vooral Large bore met 25 of 72 beker en de ML met 37 of 43 beker geworden. Maar hij heeft dus wel 72 bekers ontworpen !

Wat ik aan Hub zo goed vindt is dat hij samen met jouw de perfecte trompet probeert te vinden. Maar ik weet dat het niet voor iederen zo makkelijk is om onder woorden te brengen wat hij of zij wil hebben. Daarnaast is elke trompet van hem dezelfde hoge kwaliteit en daar schort het nogal eens aan bij de nieuwe Bachs en Yamaha's en andere massageproduceerde instrumenten.

Hub vertelde me dat Peter Masseurs alle C trompetten checkt voordat ze de deur uitgaan en vroeg mij om dat met zijn B1 en B2 te doen. Je blijft natuurlijk houden dat ze voor 99% hetzelfde zijn ipv 100% omdat het handwerk blijft. Maar ze zijn wel allemaal van dezelfde kwaliteit.

Ik geloof niet dat Hub het beter weet als Zig Kanstul of Dominic Calicchio en dat soort types maar ook niet minder en dat zegt al genoeg. Plus zoals Marcel het al zei mogen we trots zijn dat er zo'n bouwer in Nederland zit. En met zijn prijzen zie ik geen enkele reden om een Bach of Yamaha te kopen afgezien van dan dat je ze beter bij jouw vindt passen. Maar Hub heeft nu 7 Bb modellen dus hij heeft keuze genoeg. De bugels die hij maakt behoren ook tot de absolute topklasse.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2004 09:17 

Volgens mij moet jij bij telsell meneer veldkamp :lol: :P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur