Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Ja, door het zweet gaat je mondstuk schuiven... dit is buiten en binnen hetzelfde, maar buiten moet je nog harder werken om je klank een beetje te laten dragen...
Omdat ik in de zomer het meeste vrije tijd heb gebruik ik die om mijn techniek weer op peil te brengen. Vorig jaar heb ik een "Clifford Brown" studie gedaan, dit jaar was een staccato opfrisser.
Daarnaast schrijf ik altijd wat meer in de zomer vandaar mijn nieuwe staccato boek, zo heb ik 2 in 1. Ik kom in ieder geval altijd beter uit de zomer dan ik er in ga, alleen mijn leadembouchure is meestal wat minder. Het embouchure voelt wat klassieker aan maar dat heb ik na een paar optredens wel weer omgezet.
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
Ik heb nu twee weken vakantie! In de eerste week heb ik nog gerelmatig m'n trompet uitgepakt, maar de afgelopen week helemaal niet meer!
Straks na m'n vakantie ga ik weer rustigaan beginnen en dan ben ik met een weekje weer de oude, denk ik! Ik heb de tijd!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen