ik denk dat daar niemand op reageert omdat dat nogal verschilt van persoon tot persoon.
zoals je zegt is het goed dat elk aspect aan bod komt.
maar zoals ook in de sport verschilt dit echter, en worden trainingsschema's opgemaakt na het grondig testen en onderzoeken van de sportman/vrouw.
heeft die een zwakke rug dan wordt dit aan het schema toegevoegd. heeft hij/zij een sterk hart dan kan de cardiotraining misschien wat minder en maakt die plaats voor een ander aspect waar dan weer meer op moet gewerkt worden.
zo ook voor trompetspelen. maar dat moet je dan voor jezelf uitmaken.
zoek een manier van opwarmen waar je goed mee bent. waarvan je weet: nu zit het goed en kan ik de gewenste tijd studeren. ik warmde vroeger bijna nooit op maar dan ben je na een kwartier studeren al versleten... (is weer persoonlijk natuurlijk, benny wiame vertelde me ooit dat hij vroeger nooit opwarmde. hij nam in de les dan zijn trompet en speelde gewoon een concertootje door.... dat lukt echter bij velen niet)
dan kijk je gewoon waar je zelf vindt dat er werk aan is. zit je staccato goed dan heeft het geen zin een half uur staccato oefeningen te doen. dan is vijf of tien minuten mss wel genoeg om hem te onderhouden. de tijd die je daarop bespaart gebruik je dan extra voor iets waar je problemen mee hebt. bv bindingen
dus het is echt iets persoonlijks.
ikzelf deel dit meestal in in weken. een week extra op staccato werken, een week extra op bindingen, een week op hoogte, enz enz... en ondertussen de andere aspecten onderhouden.
weet niet of je er iets mee bent, maar ik dacht ik antwoord maar even anders voelt bartje zich mss wat uitgesloten