trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 20:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2004 09:29 

:lol:

Profiel  

Berichttitel: Van Laar trompet
BerichtGeplaatst: 17 aug 2004 22:43 

Ik hoor alleen maar positieve klanken over de van Laar.

Ik ben er van overtuigd dat er ook mensen zijn die minder tevreden over dit instrument zijn. Reageren ze niet of worden deze reacties weg gefilterd?

Trouwens ik ben minder tevreden over de Bes-trompet, matig ventielenwerk, veel lucht, beperkte klank. :cry:

Tja iedereen zijn eigen meug maar ik verlang weer naar mijn oude Bach terug.

Groeten,
Anton.

Profiel  

Berichttitel: Re: Van Laar trompet
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 09:15 
Moderator

[quote="948242"]Ik hoor alleen maar positieve klanken over de van Laar.

Ik ben er van overtuigd dat er ook mensen zijn die minder tevreden over dit instrument zijn. Reageren ze niet of worden deze reacties weg gefilterd?

quote]

wat is dit voor onzin??

je moet eens zoeken op dit forum staan verschillende topics waarin Hub ook negatieve verhalen kent.....

Verder lijkt het me sterk afhankelijk van de leeftijd van jouw instrument. Ik had een Hub van Laar, uit de allereerste periode en die was ronduit slecht, daarna kreeg ik 2 keer een nieuwe ( in verband met diefstal) en dat waren prima toeters. De enige reden waarom ik nu op Olds speel is dat de Olds beter bij me past.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 09:58 

Heb een paar jaar geleden een paar weken een van Laar bugel in huis gehad. Was niet tevreden over stemming, flexibiliteit en ventielwerk. Uiteindelijk een andere toeter gekocht.

Ga komend weekend met een fanfare op stap en neem om verzekeringstechnische redenen de van Laar mee van degene voor wie ik inval. Ben benieuwd. De klank die ik tijdens de repetitie uit de andere van Laars hoorde komen belooft in ieder geval veel!

Profiel  

Berichttitel: Re: Van Laar trompet
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 10:46 

948242 schreef:
Ik hoor alleen maar positieve klanken over de van Laar.

Trouwens ik ben minder tevreden over de Bes-trompet, matig ventielenwerk, veel lucht, beperkte klank. :cry:

Tja iedereen zijn eigen meug maar ik verlang weer naar mijn oude Bach terug.

Groeten,
Anton.

Als ik jou was, zou ik gewoon terug gaan naar Hub en proberen om je trompet beter te krijgen. Hij zal je daar vast bij willen helpen.

De trompetten die hij tegenwoordig maakt kun je echt niet meer "slecht" noemen en zijn vele malen beter dan de trompetten van een paar jaar terug. Het is nu denk ik meer een kwestie van het juiste model uitkiezen.

Negatieve reacties worden hier zeker niet weggefilterd, dat zou nergens op slaan in een forum waar iedereen zijn mening mag geven.

Kortom, als je nog wat met je Van Laar bes trompet wil doen, zou ik zeker langs gaan met je klachten en proberen om samen met Hub de problemen op te lossen, zodat je weer een fijn instrument in je handen hebt. Want dat is toch erg belangrijk, niet waar?

Jeroen.

Laatst bijgewerkt door JeroenJongeling op 18 aug 2004 10:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 10:52 

Ik denk dat de tegenvallende Van Laar's (zoals ik kan opmaken uit verschillende oude posts) vooral uit de periode van voor 2000 of zo stammen. Over de huidige trompetten/bugels van Hub hoor je niemand (incl. ikzelf!) meer klagen. Hub heeft een geweldige ontwikkeling doorgemaakt door de jaren, en zijn instrumenten van toen zijn waarschijnlijk gewoon niet meer te vergelijken met de instrumenten van nu.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 11:04 
Moderator

bij stemmingsproblemen vraag ik me wel altijd af wie daar nu precies de oorzaak van is, de bespeler of het instrument....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2004 11:22 

Tja, ik ben dus absoluut onbevooroordeeld qua merk trompet. Ik heb zo'n 15 jaar geleden eens blindelings en Bach 37 ml gekocht. Dit was een verschrikkelijke slechte trompet. Daarna heb ik een Yamaha enn later een Callet gehad. Totdat ik weer eens een nieuwe Bach probeerde. Wat een verschil met die van jaren geleden. Een hele fijne trompet. Bach heeft dus ook een ontwikkeling doorgemaakt. Idem Yamaha en Calicchio.

Nu heb ik nooit een pre-2000 Van Laar trompet geprobeerd, maar ik was echt onder de indruk van de nieuwe B1 trompet. De trompetten die Hub maakt zijn schijnbaar zo goed dat de trompetsectie van het Concertgebouworkest alleen op van Laars speelt. Ik denk niet dat deze jongens op slecht materiaal willen en zullen spelen. Studio trompettisten als George Graham, Chuck Findley en Bob Findley zijn nou ook niet bepaald de eersten de besten.

Trouwens ik wed dat Dave Monette in het begin andere kwaliteit trompetten maakte dan tegenwoordig. Daar zal denk ik een wereld van verschil tussen zitten. :!:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur