trompet.nl > forum > Toon onderwerp - verzilerd of gelakt.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 11:42 

Volgens mij wel, ik geloof dat ze deze vernis gebruiken omdat ze het beter vinden klinken. Ik geloof dat de lak er alleen wordt opgespoten en daarna gewoon gedroogd. Ander merken bakken de laklaag daarna nog af.

Brassheavy of Hans zal daarover wel meer weten te melden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 11:54 

Ik denk dat de lak die VB gebruikt gewoon een "NATLAK"" is zoals ze die gebruiken bij het lakken van bv goedkope fietsen enzo , als je een natlak gebruikt laat je hem gewoon drogen , maar als je bv en ik noem het maar ff autolak gebrukt moet die nog op een bepaalde tempratuur uitharden net als bv bij een poedercoating die bij de betere fietsmerken gebruikt wordt en die onverslijtbaar is .
Je hebt zoals we dat op me werk zeggen LAK en LAK !! en daar zit echt een aanzienlijk verschil in .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 13:10 

Ik heb zelf een gelakte trompet!
Misschien wil ik hem ooit laten verzilveren, nu mijn vragen:
Is dit mogelijk en is het aan te raden?
En wat zal me dat ongeveer gaan kosten?

Mijn antwoord op trumpetvos is dus eigenlijk dat ik zelf voor een verzilverde zou gaan!
Dit vanwegen het feit dat bij mij de lak er ook makkelijk afgaat en omdat ik een verzilverde toch mooier vind! Dat is echt een reden van niks, dat weet ik, maar ik vind dat nou eenmaal! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 13:38 

Ok, bedankt voor de info tot nu toe gegeven meer ervaringen en meningen zijn nog steeds welkom.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar verzilveren, maar als er aan een gelakte veel voordelen zou zitten wat betreft klank ed., ben ik snel over te halen.
Ik wil wat betreft klank en speel comfort niet inleveren als mijn keus op een verzilverde zou vallen ipv een gelakte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 13:40 

Ik zou het in elk geval gewoon gaan uitproberen, als ik jou was! Maar ook dat is een antwoord waar je niet veel aan hebt! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 13:46 

Dat is zeer goed mogelijk, het kost meestal zo rond de 350,- als er niet teveel andere dingen aan het daglicht komen. Neem eens contact op met Marcel van Pfeiffer, Rijswijk, die leveren goed werk.

Bij Hub kost een ongelakte trompet 1750,- en verzilverd 1920,- dus een gelakte zal daar wel tusseninzitten.

Bij veel nieuwe trompetten is een verzilverde zo'n 100,- duurder maar bij bijv. Eclipse of Thein trompetten vragen ze voor gelakt en zilver dezelfde prijs, maar de trompet kost dan ook al resp. 3000,- a 3500,-

Monette vraagt trouwens $1400,- voor vergulden....

Ik ben trouwens donderdag weer bij Hub om wat nieuwe trompetten te testen.

Ik ben trouwens een voorstander van verzilveren maar heb met andere afwerkingen ook geen problemen. Mijn Mt.Vernon is verguld wat ook weer voordelen heeft qua onderhoud en klank etc. maar dat is dus een keer zo duur als verzilveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 14:19 

Ruli schreef:
...Is de lak van VB NOG STEEDS zo slecht?... slechter dan die van Yamaha, Getzen en die andere grote merken?

Ik heb een verzilverde Bach van een jaar oud. Er is nog helemaal niets van slijtage aan het zilver te zien. Natuurlijk poets ik deze trompet regelmatig, en dat helpt schijnbaar.
Mijn andere en vorige instrumenten (allemnaal gelakt) zien er niet meer uit. Mijn zweethandjes zijn schijnbaar zeer agressief. Maar de Bach blijft mooi.
Tja, sollie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur