trompet.nl > forum > Toon onderwerp - afbladderend metaal in mijn buisjes en ventielen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 10:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: afbladderend metaal in mijn buisjes en ventielen
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 20:11 

hoi. een tijdje geleden heb ik een 2ehands trompet gekocht. de buisjes en ventielen liepen niet zo soepel, maar ik dacht dat wat olie wel zou helpen. maar wat bleek: het metaal is aan het afbladderen. een deel zit er nog wel op, maar hoe meer je ze gebruikt, hoe meer het afbladdert. is er geen spul te koop waarmee je dit kan repareren?? en hoe kan ik verder afbladderen voorkomen?? ik hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes van Corientje

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 20:44 
Moderator

je zou eens moeten kijken als het instument weinig bespeeld is voordat jij hem kocht, kan het gewoon vuil zijn dat verdroogt is en loslaat, dat is een kwestie van uitspoelen. Als het nikkellaagje loslaat van je ventielen is het een vervelende kwestie om je ventielen opnieuw te laten nikkelen of galvaniseren, en dat is een duur grapje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 20:45 

Ik zou maar een reparateur bellen want volgens mij moet het ventielhuis opnieuw vernikkelt worden.

Profiel  

Berichttitel: The End
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 20:46 

Lieve Corientje,

Helaas zul je afscheid moeten nemen van je trompet, reparatie kost doorgaans meer dan een leuke tweede hands trompet. Bij Theo Steenbeek verkopen ze zeer goede gebruikte tegen een zeer lage prijs of kijk op marktplaats onder muziekinstrumenten daar kun je ook aardig slagen.

Groetje, succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 20:48 
Moderator

oefffffff wat een voorbarige reactie meneer In Harmonie.....

ik zou er niet aan moeten denken om mijn Olds weg te smijten en er een vervangende toeter voor te zoeken. Laat ik liever de ventilen opnieuw nikkelen, en er daarna een goed instrument aan te hebben, dan weer een zoektocht naar een ideaal instrument

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 06:57 

marnix schreef:
oefffffff wat een voorbarige reactie meneer In Harmonie.....

ik zou er niet aan moeten denken om mijn Olds weg te smijten en er een vervangende toeter voor te zoeken. Laat ik liever de ventilen opnieuw nikkelen, en er daarna een goed instrument aan te hebben, dan weer een zoektocht naar een ideaal instrument

Er heeft nog niemand gevraagd wat voor 2de hands trompet Corientje gekocht heeft; stel dat ze een Jupiter voor 150,- heeft, dan ga je toch niet de ventielen opnieuw laten nikkelen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 07:37 
Moderator

bartjefrit schreef:

Er heeft nog niemand gevraagd wat voor 2de hands trompet Corientje gekocht heeft; stel dat ze een Jupiter voor 150,- heeft, dan ga je toch niet de ventielen opnieuw laten nikkelen?

maar stel je voor dat het een jupiter is die super fijn aanvoelt en heerlijk speelt, of een Bach mt Vernon??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 07:52 

marnix schreef:
bartjefrit schreef:

maar stel je voor dat het een jupiter is die super fijn aanvoelt en heerlijk speelt, of een Bach mt Vernon??

't Kan allemaal, Marnix, daarom bij deze de vraag aan Corientje:

Welke trompet heb je gekocht en hoeveel kostte hij?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur