musicus3 schreef:
ik ken t stuk, en moet die solo ook spelen.. Maar ik speel voor het gemak maar gewon wat er staat... want om nou voor die kleuters er iets ingewikkelds van te maken is nix... voor mij mischien leuk maar voor hun niet denk ik....
En dat iets wat er bij staat zijn Accoorden.... En je kan het gebruiken om een geimproviseerde solo van te maken...
c6 = c - e - g - a
am7 = (a Mineur 7) a - c - e - g
ab7 = as - c - es - geses
g7 = g - b - d - f
Am (a mineur) a - c - e - a
en volgens mij staat er ook nog een maat met uhm Fis7 kruis 11 Tog?
Volgens mij is het zo goed maar weet het niet echt cker... Mischien Kan eric even helpen ofzo of het wel goed is??

ab7 = as - c - es - ges (volgens mij, hoor, maar ook ik ben nier niet zo heel erg in thuis!)
Maar wat belangrijker is: wat kan Stabilo hiermee!? Als hij een solo speelt met alleen de noten uit dat akkoord klinkt het nog nergens naar! Het is echter wel een goede leidraad!
Deze noten kan je wel altijd zeker gebruiken!
Als je een opname van het stuk hebt kan je proberen mee te spelen en de solo in te passen! Gewoon vaak doen, net zo lang tot het klinkt!
Maar ook ik weet zeker dat Erik (en met hem nog vele anderen op dit forum) je verder kunnen helpen!
Maar Erik zit voorlopig nog in Die Heimat, dus die zal je nog even niet kunnen helpen, denk ik!