ik heb lange tijd bij een brassband gespeeld en daar was het meestgebruikte de Besson Souvereign.
van mondstukken weet ik niet meer wat de meest voorkomende maten en merken zijn.... (tis al een tijdje geleden....)
Ik weet dat de Besson veel gebruikt wordt maar lees veel goeds over de nieuwe Getzen. Hij is ook redelijk geprijst. Ik zit eraan te denken hem in Amerika te bestellen, ik heb een prijsopgave gekregen incl. verzenden voor $1150,- Dat is niet duur voor zo'n toeter met koffer. Het is voor mij ook een hobbyinstrument dus ik wil niet teveel uitgeven.
Nadeel is natuurlijk dat je hem dan niet kan uitproberen, maar het scheelt denk ik toch zo'n 300,- of meer met de prijzen hier. We zullen zien, eerst maar eens naar Hub.
Geregistreerd: 25 aug 2004 12:01 Berichten: 108 Woonplaats: Losser
Ik heb ooit eens in dienst op een cornet van een ander gespeeld. Dit was een Besson, maar ik begreep dat hij toen heel enthousiast was over de Kanstul-cornet. Dat was toen (1992) net een merk in opkomst. Hij had er overigens een heel fijn mondstuk bij, een Akright als het mij goed herinner. Het zag eruit als mondstuk van minimaal 50jaar oud, maar speelde wel lekker.
Ik heb nog een Besson Sovereign die ik niet meer gebruik ( 11.84 boring, GB-beker) heeft ooit dienst gedaan in de Luchtmacht kapel.
Een weekje proberen mag altijd.
Op het fotootje van mij is de cornet in actie.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen