Op www.wyntonmarsalis.org staat dat hij een Monette C cornet heeft. Dat wil niet zeggen dat ie die ook gebruikt heeft natuurlijk maar ik kan me ook indenken dat een uitgever geen C versie uitgeeft omdat dat minder verkoopt in vergelijk met een Bb versie. De meeste cornettisten en trompettisten spelen toch in Bes.
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
Speelde Marsalis toen al Monette? Die opnames zijn al jaren oud (1987 of eerder). Z'n trompetten waren toen vooral Schilke. (Es en piccolo in ieder geval)
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
Volgens mij speelt ie Carnaval op Bes!
Een stuk als Carnaval de Venice wordt er volgens mij op C-trompet niet eenvoudiger op met die lage G-tjes (F-jes, dus) in de laatste variatie! Om maar een voorbeeld te noemen!
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Wynton heeft carnaval zeker gespeeld op een Bb cornet. Ik weet niet op welk merk cornet hij dit heeft gedaan (in die tijd speelde hij al wel op Monette trompetten), maar op de foto's die met de opnames zijn gemaakt is duidelijk een Bb cornet te zien...Volgens mij staan er ook enkele foto's in het carnaval boek.
Carnaval is opgenomen met een Bach cornet! Ik begreep dat hij de ventielen vlak voor de opnames nog los moest rammen! Monette maakte toen nog geen cornetten, maar Wynton speelde toen inderdaad wel al op Monette trompetten!
trumpetvos schreef:
Ik heb nog een Besson Sovereign die ik niet meer gebruik ( 11.84 boring, GB-beker) heeft ooit dienst gedaan in de Luchtmacht kapel. Een weekje proberen mag altijd. Op het fotootje van mij is de cornet in actie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen