Hier sluit ik me bij aan.
Iedereen (vooral de klassieke tak) wilt zo groot mogelijk gaan spelen. Op zich is hier niets mis mee want het kan wel lekker klinken en misschien voor sommigen lekkerder spelen.
Maar wat het grootste probleem van deze trend (volgens mij) is dat iedereen wel groter gaat spelen maar vervolgens blind is voor de vraag of het wel bij je past.
Zelf heb ik me ook laten verleiden groter te spelen. De laatste tijd echter lees ik steeds vaker dat klein ook veel gebruikt wordt en sommige raden zelfs aan zo klein als mogelijk is te spelen.
Daarom ben ik nu ook aan het expirimenteren (laat me dus weer verleiden...

) kleiner te gaan spelen (van 1 1/4, 1 1/5, 3, 7c) en dat bevalt niet slecht. Het geluid is misschien wel anders, minder groot, maar ik raak meer (vooral in de laagte!!) en hou het langer vol.
Overigens heb ik wel gelezen dat je op de ene toeter makkelijker groter of kleiner kunt spelen dan op de andere en dat idee krijg ik nu ook. Vooral op bugel blijft een groot mondstuk (1 1/5c) lekker spelen.
En nog even voor de duidelijkheid: Ik geef hier absoluut geen advies kleiner te gaan spelen. En met het advies om iemand groter te laten spelen is niets mis maar geef die persoon dan ook het advies om te luisteren en te voelen of het wel echt een vooruitgang is want ik denk dat het daar vaak fout gaat.