trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Stimulerende middelen, helpt dat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:42 

Redbuull is mijn enige stimulerend middel om bv wakker te blijven... verders zou je eigenlijk niks nodig moeten hebben :wink: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:49 

Dehaanmuziek schreef:
Maar wat heeft het voor zin?
Topsport gaat over wedstrijden, trompetspelen toch niet?
En kom nou niet met audities en dat soort dingen, want als je daar enige vorm van doping nodig bij hebt verdien je het niet om zo'n auditie te winnen!
Bovendien hou je meer jezelf voor de gek dan degene die je tijdens zo'n auditie moet beoordelen!

Ik denk toch dat het gaat om het leveren van een prestatie en natuurlijk is trompetspelen geen sport maar je gebruikt wel je spieren , daarbij, zenuwen kunnen een grote invloed hebben op wat je doet dus helemaal gek vind ik het pakken van bijvoorbeeld een betablokker in uitzonderlijke gevallen niet als het je helpt. Nogmaals ik neem soms bij een optreden een pilsje en roep dan meteen dat mijn lipspanning te hoog is :wink: maar verder ben ik compleet CLEAN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:55 
Moderator

baszz schreef:
Redbuull is mijn enige stimulerend middel om bv wakker te blijven... verders zou je eigenlijk niks nodig moeten hebben :wink: :lol: :lol:

Redbull???

Wow respect, bij alle audities die ik deed durfde ik nog niet eens aan de koffie.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 19:56 

Koffie is ook niks joh , asl je zenuwen hebt krijg je bij teveel koffie een rare buik en rak je aan de scheit :cry: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:07 

ik ben niet de persoon die aan audities meedoet en zo...
maar als je daardoor (om maar eens te overdrijven :wink: ) in staat wordt om een C4 te knallen dan lijkt me dat leuk.

wat hebben kerels eraan om hun lichaam op dergelijke wijze te ontwikkelen?? zonder wedrijdreden...

tzal iets typisch mannelijks zijn zeker?! 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:09 

De vraag is dan natuurlijk of je, als je betablokkers neemt en geen koffie neemt vanwege de zenuwen wel bestand bent tegen de eisen die "het vak" aan je stelt.
Nu kan ik me voorstellen dat iemand die geen solist is en voorspeelt voor een plaats in een orkest die blokker pakt en denkt als ik er zit gaat het wel maar als je dat als solist gaat doen is het einde zoek lijkt me.

De reden waarom je het pakt en hoeveel is dus ook nog van belang. Als het je in het orkest elke dag dun door de broek loopt van de zenuwen is het misschien handig eens aan een therapie of ander werk te denken want volgens mij is er dan iets mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:13 

Als je al aan de betablokker zou moeten vanwege het feit dat je niet kan omgaan met zenuwen zou ik echt ff iets anders gaan proberen met bv een therapie....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 20:15 
Moderator

baszz schreef:
Als je al aan de betablokker zou moeten vanwege het feit dat je niet kan omgaan met zenuwen zou ik echt ff iets anders gaan proberen met bv een therapie....

soleren is net ff anders als sectie spelen. Als ik naar mezelf kijk ben ik zenuwactiger als ik soleer als wanneer ik in de sectie zit.
Misschien geen beta-blokker voor mijn type tromettisten, maar toch nervovit, of beter nog, iets van yoga oefeningen schijnt ook wel te werken

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur