trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Yamaha trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 20:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2004 19:12 

marnix schreef:
het ontneemt je alle moeilijkheden, maar ook alle speel plezier. Met dat geld wat ze erin geinvesteerd hadden, hadden ze beter een nog betere xeno oid kunnen ontwikkelen

Er komt binnenkort een nieuwe serie C trompetten uit die gebaseerd is op de Bach Mt.Vernon. Die is ontwikkeld samen met de Chicago of Boston Symphonie geloof ik die al 30 jaar op een Bach mT.Vernon speelden. Na 3 jaar onderzoek schijnen ze nu de goede formule gevonden hebben om hem ook in massaproduktie te kunnen maken.

De nieuwe C trompet Xeno 9000 serie wordt wel wat duurder, zo rond de 3000,- volgens de geruchten.

Hierna zal wel een soortgelijke Bb uitkomen, die verbeteringen zouden ook al in het Bobby Shew model zitten zoals oa. een bredere rand van de beker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2004 19:15 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
het ontneemt je alle moeilijkheden, maar ook alle speel plezier. Met dat geld wat ze erin geinvesteerd hadden, hadden ze beter een nog betere xeno oid kunnen ontwikkelen

Er komt binnenkort een nieuwe serie C trompetten uit die gebaseerd is op de Bach Mt.Vernon. Die is ontwikkeld samen met de Chicago of Boston Symphonie geloof ik die al 30 jaar op een Bach mT.Vernon speelden. Na 3 jaar onderzoek schijnen ze nu de goede formule gevonden hebben om hem ook in massaproduktie te kunnen maken.

De nieuwe C trompet Xeno 9000 serie wordt wel wat duurder, zo rond de 3000,- volgens de geruchten.

Hierna zal wel een soortgelijke Bb uitkomen, die verbeteringen zouden ook al in het Bobby Shew model zitten zoals oa. een bredere rand van de beker.

Die rand van de beker op de nieuwe Bobby Shew, is niet zozeer breder als wel platter, een beetje vergelijkbaar met de rand van de oude bachs, en de oude Benges, wat dat precies doet weet ik niet, maar ik weet wel dat de nieuwe Bobby Shew een betere trompet is als de oude versie

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2004 19:25 

Het geluid wordt geloof ik wat warmer en geeft wat meer terug als ik het goed begrepen heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2004 19:41 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Het geluid wordt geloof ik wat warmer en geeft wat meer terug als ik het goed begrepen heb.

Ja dat klopt wel, anyway, als mijn Olds het gaat begeven, is dat samen met een Straub een van de 2 opties, maar goed, ik heb nog ff :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2004 14:45 

Wat een verschrikking...zo'n electrompet....bah...kunnen we nooit meer praten over iemands kicksen of wie het mooiste geluid heeft of de beste uitvoering van een bepaald stuk....alles klinkt hetzelfde....nee Yamaha...doe maar niet...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2004 21:58 

Ik zou wel eens willen horen/zien hoe het speelt en klinkt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2004 22:17 

ja ik ook
er stond een filmpje bij maar daar werd dus de melodie gespeeld op een gewone trompet en er zaten maar een paar stukjes op die elec trompet tussen maar dat hoorde je dus echt niet :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2004 22:30 

Het zal wel gewoon naar een synthesizersample klinken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur