trompet.nl > forum > Toon onderwerp - MMP / Marcienkiewicz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 10:54 

Waarschijnlijk heb je gelijk, als de MMP's beter gedistribueerd c.q. verkocht werden, zouden ze ook duurder zijn. Ik vernam laatst op internet dat ook de (naar mijn idee oude versie) Marcienkiewicz mondstukken ook nog te koop zijn, voor minder dan 40 dollar... Of het wa een zwaar verouderde site, kan ook. Maar het door-de-bomen-het-bos-niet-meer-zien-gehalte is bij dit merk erg hoog.

Wisten jullie dat er veel amerikaanse hot-shots op MMP spelen. Bobby Shew bijvoorbeeld (ondanks dat Yamaha denkt dat ie op hun mondstukken speelt) en Roger Ingram, Bob Findley, Jeff Tzyzziggg (die lead van Chuck Mangione, ik weet effe niet meer hoe je zijn naam spelt), maar ook oude meesters als Charlie Shavers en Doc Severinsen. Maar laten wij MMP fanaten (zijn die er eigenlijk op dit forum, ik denk dat ik mag concluderen van niet) het goede nieuws stil houden, anders schieten de prijzen omhoog.

Gegroet!

PS. Bij de nieuwe Jupiter Tribune XO Serie wordt tegenwoordig een Marcienkiewicz-kopie (met Jupiter erop gedrukt natuurlijk meegeleverd). Ook Getzen heeft bij MMP mondstukken laten maken, onder andere die voor Doc Severinsen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 11:16 

Sterker nog, de Jupiter Tribune XO trompet is ook een vrijwel exacte kopie van een Marcinkiewicz trompet... Joe is een aantal maanden bij Jupiter geweest... Prima trompet, heb hem gisteren geprobeerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 22:50 

Doc Severinsen speelt op 100 verschillende mondstukken. Momenteel is hij aan het twijfelen tussen een GR en een Kanstul BMV (allen 5C).

Laat je vooral niet gek maken door alle grote namen die zogenaamd op een bepaald merk spelen. Meestal is het alleen voor de cheque die er tegenover staat. Bovendien, wat voor Maynard Ferguson werkt, hoeft voor jou niet te werken (probeer maar eens de Monette MF II als je de kans krijgt, daar valt niet op te spelen).

Zoals ik reeds eerder in andere topics heb gezegd, een mondstuk is een persoonlijk iets. Als het bevalt: houden! Bevalt het niet: zoek wat anders (en laat je dan adviseren door iemand die er wat vanaf weet, en dat is meestal niet ome Henk die ook tuba speelt :wink: )

Profiel  

Berichttitel: Re: MMP / Marcienkiewicz
BerichtGeplaatst: 12 mei 2005 08:35 

Speel momenteel ook een MMP Jazzline nl. de nr. 11 waarvan ik de rand heb laten afvlakken.
Ik heb toch eens een Bob Reeves 43ES besteld met 692s backbore.

Wanneer je deze in Amerike besteld ben je met verzendkosten nog goedkoper uit dan wanneer je hem in Nederland koopt. Vooral met de lage Dollar.

Overigens kost een MMP Jazzline ook al zo'n € 72,00
Mvg
Ben

Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik heb een soortgelijk topic al eens geplaatst, maar nu een 2e poging:

Ik ben volkomen lyrisch over MMP (of de oude marcinkiewicz) mondstukken, of meer specifiek model 19. Ik speel op de nieuwe versie MMP Jazz line model 19 dus...

- super projectie,
- vet wanneer je het wil, en slank wanneer je het wil,
- veel modellen, even puzzelen en uitproberen, maar dan heb je ook wat,
- !!!! slechts 40 eurootjes !!!!

Het is zoals gezegd even puzzelen en ze hebben ze niet overal, ik weet eigenlijk alleen dat ze ze bij Hanssen in Kerkrade hebben, en niet in overvloed.

Ziin er echt geen medestanders met soortgelijke ervaringen? Ik vind de prijs van een gemiddeld Bob reeves, Bach, Warburton, en zeker Monette namelijk echt totaal uit verhouding.

Nogmaals: 40 (!!!!!!!) eurootjes........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2005 08:44 
Moderator

Hans schreef:
(en laat je dan adviseren door iemand die er wat vanaf weet, en dat is meestal niet ome Henk die ook tuba speelt :wink: )

in het licht van de laatste felle topics over een monndstuk aanmeter met dezelfde voornaam, is dit een veel scherpere post dan je vermoed zou hebben :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2005 10:34 

Marcinkiewicz mondstukken bij Mouthpieceexpress: 29.99 dollar..........

Ik kreeg wel een rekening van de douane erbij, maar nog steeds een koopje, als je ze daar besteld. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2005 11:07 

marnix schreef:
Hans schreef:
(en laat je dan adviseren door iemand die er wat vanaf weet, en dat is meestal niet ome Henk die ook tuba speelt :wink: )

in het licht van de laatste felle topics over een monndstuk aanmeter met dezelfde voornaam, is dit een veel scherpere post dan je vermoed zou hebben :lol:

:lol: :lol: :lol: Louter toeval

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur