trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 16:52 

mi trompeta schreef:
Hee, een triplepost, dat maken we niet zo vaak mee... ;)

Wel apart dat er tussen de tweede en de derde tien minuten tijdverschil zit! :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 17:30 

Ik kreeg een hele vreemde foutmelding bij het versturen. Dus even later nog eens geprobeerd. Toen deed ie het wel.

Nu kom ik erachter dat hij de eerste twee keer (ondanks de foutmelding dat hij niet kon versturen) toch verstuurd was... :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 18:06 

mi trompeta schreef:
Hee, een triplepost, dat maken we niet zo vaak mee... ;)

maar toch, ook ik vind dat de orkesten moeten blijven bestaan, het is toch een stuk cultureel erfgoed dat je omwille van geld over de kop laat gaan, dat moet niet kunnen, m.i.
Je gaat de Nieuwe Kerk in Amsterdam (ik noem maar iets) toch ook niet slopen, omdat er geen geld meer is voor onderhoud..., ze doeken Lazio Roma toch ook niet op, omdat ze 120 miljoen euro, ofzo, schiulden hebben?
Waarom zouden de mensen die kunnen genieten, of moeten leven van de orkesten de dupe moeten zijn van de bezuinigingen van de overheid?
Tuurlijk, bezuinigingen zullen wel moeten, de economen zullen het beter weten dan ik, maar toch, waarom wordt er zo extreem in de muziek, en cultuur in het algemeen, gensneden? Dit snap ik dan toch niet helemaal... :?

Hier sluit ik me helemaal bij aan :!: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2004 19:13 
Moderator

Ze hadden nooit aan de omroeporkesten moeten sleutelen. Handhaven zoals het is is beter dan plannen verzinnen, slechtere plannen verzinnen en er uit komen met een minder slecht plan. Een minder slecht plan is nog altijd slechter als niet aankomen. Denk je dat je het zo snapt??

Breder publiek?? idd via de radio, heel slim opgemerkt. Omdat kaartjes voor het concertgebouw nog altijd prijziger zijn dan het omzetten van de radioknop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 10:02 

en via tv natuurlijk!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 11:14 

marnix schreef:
Ze hadden nooit aan de omroeporkesten moeten sleutelen. Handhaven zoals het is is beter dan plannen verzinnen, slechtere plannen verzinnen en er uit komen met een minder slecht plan. Een minder slecht plan is nog altijd slechter als niet aankomen. Denk je dat je het zo snapt??

Breder publiek?? idd via de radio, heel slim opgemerkt. Omdat kaartjes voor het concertgebouw nog altijd prijziger zijn dan het omzetten van de radioknop.

Als je redeneert dat er niet bezuinigt mag worden en elke organisatie/ beroepsgroep denkt zo dan wordt er heel weinig opgelost in dit land. Dat is wat ik snap. Want nogmaals ik heb begrip voor jouw standpunt vanuit jouw belang. Maar als staatsecretaris heb je niet alleen naar het belang van Marnix en zijn beroepsgroep te kijken maar naar het belang van alle Nederlanders binnen haar begroting. Kortom Mevr van der Laan moet keuzes maken ( want heeft voor 2005/2006 gewoon minder in de portomonee) en natuurlijk is een keuze om het met minder te moeten doen geen keuze waar je de handen binnen die beroepsgroep voor op elkaar krijgt. Maar het is wel een realiteit dat ook de staat haar euro maar 1 keer kan uitgeven.

Breder publiek via radio 4? Onderzoek wijst uit dat in feite dezelfde groep die naar concerten gaat ook naar radio 4 luistert en cd's koopt en dus is die bredere groep niet echt aanwezig. Wat oudere, hoogopgeleide mensen met een redelijk goed tot zeer goed inkomen, dat is een dwarsdoorsnede van zowel luisteraars naar radio 4 als ook concertbezoekers.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat ik helemaal niets hoor over bezuinigingen bij de "vernieuwende" orkesten. Wat gebeurd er met de subsidie van bijvoorbeeld het Willem Breuker Collectief ( vernieuwend? volgens mij doen ze al 30 jaar hetzelfde!)
Die "vernieuwers" krijgen al decenia lang geld voor de vernieuwing die er volgens mij al jaren niet meer uitkomt. Daarbij zitten er voor een groot deel uitgezakte 50'ers in dat collectief en is er voor jeugd niet of nauwelijks oog. Het is een instituut geworden wat volgens de grachtengordel natuurlijk moet blijven maar waar ze 30 jaar geleden zelf zo ontzettend tegen waren. Geld voor vernieuwing moet naar mijn idee ook echt naar vernieuwing gaan. Naar jonge mensen ( componisten en muzikanten) met frisse ideen en een andere kijk op muziek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 11:24 
Moderator

Weet je Rene?

ik zie ineens toch nog wel een voordeel als musici zomaar op straat gezet worden. Dan kunnen ze gaan lesgeven aan mensen die het allemaal niet zo goed snappen, dus daar zou jij dan nog baat bij hebben....

Wat jij doet is kortzichtig denken, evenals van der Laan.
Maar goed, ik ga je niet langer proberen te overtuigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 12:21 

Kortzichtig en les nodig?

Ik begrijp die opmerking niet zo, ik kijk anders tegen een probleem aan als jij.
Je opmerking over lesgeven ( en ik kan nog best een lesje gebruiken, ben nog niet zo arrogant dat ik denk het zonder te kunnen) vindt ik dan ook onder de gordel en die is wat dat betreft voor jou. Je schijnt niet te kunnen discusieeren zonder persoonlijk te worden en zonder hatelijke opmerkingen te maken. Ik heb daar soms ook moeite mee, maar ik heb het dit keer gewoon geprobeerd. Jammer. Waarschijnlijk zijn de argumenten op en moet het daarom persoonlijk.

En mijn defenitie van kortzichtig is er kennelijk een die anders is dan de jouwe:

Ik zie kortzichtig als volgt:
Kortzichtig is in mijn beleving als je geen oog hebt voor iets anders dan je eigen belang of je eigen beleving en ik geloof dat jij meer voor die titel gaat dan ik.
Nogmaals je hoeft het niet met me eens te zijn, en ik begrijp je eigen belang en daar is niets mis mee maar ik zie het gewoon anders en met wat minder met oogkleppen op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur