trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 17:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 12:29 
Moderator

Callichioadict schreef:
Kortzichtig en les nodig?

Ik begrijp die opmerking niet zo, ik kijk anders tegen een probleem aan als jij.
Je opmerking over lesgeven ( en ik kan nog best een lesje gebruiken, ben nog niet zo arrogant dat ik denk het zonder te kunnen) vindt ik dan ook onder de gordel en die is wat dat betreft voor jou. Je schijnt niet te kunnen discusieeren zonder persoonlijk te worden en zonder hatelijke opmerkingen te maken. Ik heb daar soms ook moeite mee, maar ik heb het dit keer gewoon geprobeerd. Jammer. Waarschijnlijk zijn de argumenten op en moet het daarom persoonlijk.

En mijn defenitie van kortzichtig is er kennelijk een die anders is dan de jouwe:

Ik zie kortzichtig als volgt:
Kortzichtig is in mijn beleving als je geen oog hebt voor iets anders dan je eigen belang of je eigen beleving en ik geloof dat jij meer voor die titel gaat dan ik.
Nogmaals je hoeft het niet met me eens te zijn, en ik begrijp je eigen belang en daar is niets mis mee maar ik zie het gewoon anders en met wat minder met oogkleppen op.

Beste man, laat het erbij, radio moet blijven, mijn mening, en met mij bijna heel klassiek spelend nederland, dus ben ik toch niet zo raar als dat jij wil denken.
Maar ja een symfonie orkest is wel wat anders als een carnavals band, dus ik snap ook wel dat je daar niet heel veel weet van hebt.
Het is overigens geen eigen belang, want ook hier op het forum lopen jongens rond die maar wat graag zouden snabbelen en auditeren bij de radio, en dan heb ik het nog niet over andere instrumentalisten gehad. Je mag mijn woorden interpreteren als je wil, dat laat me koud, maar probeer niet voor me te denken......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 12:48 

Ik denk als je echt een muzikant in hart en nieren bent dat je altijd tegen elke bezuiniging op orkesten zal zijn. Sommige zaken benader je met je verstand zoals b.v. economie e.d.
Zaken als muziek en andere kunst in het algemeen benader je met je hart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 12:52 
Moderator

Karel schreef:
Ik denk als je echt een muzikant in hart en nieren bent dat je altijd tegen elke bezuiniging op orkesten zal zijn. Sommige zaken benader je met je verstand zoals b.v. economie e.d.
Zaken als muziek en andere kunst in het algemeen benader je met je hart.

hoe voordelig is het economisch gezien om weer een aantal musici in de wik te doen belanden??

thanks trouwens, ik beschouw dat als een compliment :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 13:48 

marnix schreef:
Callichioadict schreef:
Kortzichtig en les nodig?

Ik begrijp die opmerking niet zo, ik kijk anders tegen een probleem aan als jij.
Je opmerking over lesgeven ( en ik kan nog best een lesje gebruiken, ben nog niet zo arrogant dat ik denk het zonder te kunnen) vindt ik dan ook onder de gordel en die is wat dat betreft voor jou. Je schijnt niet te kunnen discusieeren zonder persoonlijk te worden en zonder hatelijke opmerkingen te maken. Ik heb daar soms ook moeite mee, maar ik heb het dit keer gewoon geprobeerd. Jammer. Waarschijnlijk zijn de argumenten op en moet het daarom persoonlijk.

En mijn defenitie van kortzichtig is er kennelijk een die anders is dan de jouwe:

Ik zie kortzichtig als volgt:
Kortzichtig is in mijn beleving als je geen oog hebt voor iets anders dan je eigen belang of je eigen beleving en ik geloof dat jij meer voor die titel gaat dan ik.
Nogmaals je hoeft het niet met me eens te zijn, en ik begrijp je eigen belang en daar is niets mis mee maar ik zie het gewoon anders en met wat minder met oogkleppen op.

Beste man, laat het erbij, radio moet blijven, mijn mening, en met mij bijna heel klassiek spelend nederland, dus ben ik toch niet zo raar als dat jij wil denken.
Maar ja een symfonie orkest is wel wat anders als een carnavals band, dus ik snap ook wel dat je daar niet heel veel weet van hebt.
Het is overigens geen eigen belang, want ook hier op het forum lopen jongens rond die maar wat graag zouden snabbelen en auditeren bij de radio, en dan heb ik het nog niet over andere instrumentalisten gehad. Je mag mijn woorden interpreteren als je wil, dat laat me koud, maar probeer niet voor me te denken......

Ik voor jou denken? Hoe kom je erop, ben het alleen niet met je eens das alles.
Verder laat ik de opmerking over een carnavalsband en het feit dat ik dan natuurlijk niks snap van symphonieorkesten geheel voor jou. Zegt namelijk meer over jou dan over mij.

En of er nu een muzikant of een persoon uit een andere beroepsgroep werkloos thuis zit dat vind ik beide gevallen erg en kost ook in beide gevallen gewoon geld. Maar ja net als jouw en mijn portomonee zit er ook in de staatskas geld dat je maar 1 keer kunt uitgeven.
Misschien moet je klassieke muziek wel zo populair maken dat je niet uit de staatskas hoeft te eten, dat het zichzelf ( net als vele vorme van andere muziek) gewoon kan bedruipen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:16 
Moderator

ja Rene, nee Rene, je hebt helemaal gelijk Rene

Zo snel mogelijk opdoeken, al die orkesten, en de cultuur overlaten aan carnavalsbandjes.

Dat we van mening verschillen is alleen maar mooi, maar dat jij serieus vindt dat de cultuur alleen nog maar schraler moet worden, en dat mensen alleen nog maar moeten gaan sporten ( want dat soort instellingen krijgen alleen maaar meer en meer subsidie ), vraag ik me serieus af, wat jij als trompettist , en als muzikant uberhaupt nog te zeggen hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:18 

en het blijft altijd hetzelfde tussen Callichioadict en marnix :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:22 
Moderator

trompet-smurf schreef:
en het blijft altijd hetzelfde tussen Callichioadict en marnix :wink: :wink: :wink:

ik kan er niks aan doen, maar het is sterker als ik :P :wink:

Bovendien, heb ik hier een punt, wat ik zal verdedigen. Als mensen mogen debiteren dat het goed is om orkesten op te heffen, zal ik daar tegenin gaan, omdat ik nog steeds vind dat opheffen van de radio orkesten een slechte zaak is, om reeds eerder aangegeven redenen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:25 

hahahaha :wink:

ik ben het met je eens hoor marnix. het is zonde dat zulke orkesten moeten verdwijnen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur