trompet.nl > forum > Toon onderwerp - martin comittee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 17:37 
Moderator

Karel schreef:
tommy schreef:
deze maand staat in het vlamo boekje (vlaamse muziekorganisatie) twee pagina's tekst over deze committees!
tekst geschreven door ene Michael Varekamp van het Michael Varekamp/Jarmo Hoogendijk quintet.
hij heeft de martin getest en zeer goedgekeurd!! alleen maar woorden van lof over de kwaliteiten en mogelijkheden van deze trompet.

tis trouwens de eerste keer dat dergelijke tekst over een instrument verschijnt. meestal de gekende ene pagina met bla bla bla over goede toon en 'spreekt goed aan'. nu echt wel een degelijke tekst en niet een comerciele verkoopstekst.

kennen jullie deze Mr Varekamp?

Geloof mij nou maar dat Michael Varekamp altijd op zijn Connstellation zal blijven spelen. Enkele jaren geleden maakt hij reclame voor de Courtois EVII. Nu is het de Committee en over een paar jaar is het weer een ander merk. Er zal waarschijnlijk wel een commerciele/financiële reden aan ten grondslag liggen. Als die nieuwe Committee nou zo goed was dan zouden er toch een heleboel profs op spelen. :?: :?:

Trouwens zou Jarmo op een Selmer TT spelen denk je :wink:

wat hebben professionals daarmee te maken??
De meeste professionals spelen gewoon op de trompetten die zij het lekkerst vinden. Het zijn er slechts enkelen die zich laten lokken door het grote geld en gesponsort op een toeter spelen.
Maar voor elke trompettist geldt: gewoon lekker spelen op een toeter die jou het beste bevalt, en dan maakt het niet uit welk merkje er in de beker gestanst staat

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 01:06 

Dat lijkt mij wel buiten dat, ik ken maar weinig amateurs die het volledige potentieel uit een bach, yamaha xeno, callichio enz kunnen alen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 13:16 

nog een intersant iets die in de tekst vermeld stond

de martins werden ontworpen door een groep trompetbouwers. bij deze groep drie toch niet onbekende namen.
Vincent Bach
Leonard Schilke
Dominic Callichio

nu ja..... ik kan jullie wel best geloven hoor. hij vindt deze mss wel goed of heel goed, mss afhankelijk van het betaalde bedrag :wink: ,maar iedereen speelt nu toch eenmaal liever op 'zijn' trompet ongeacht het merk.

ik vind het alleszins een heel prettige trompet. en gezien de wat mindere kwaliteit van de andere trompetten die ik momenteel heb, de prettigste..... hopelijk (en jammer dan voor de martin) komt daar gauw nog verandering in.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 17:25 

Zoals reeds elders vermeld hen ik een praatje kunnen maken met niemand anders dan Chris Botti. De man speelt ook op een, jawel, Martin Committee, nl. eentje uit 1940.
Klinkt volgens mij heel donker, heeeeeel warm. Gewoon een geile toon, zoals Marnix al aangaf. Kan natuurlijk ook aan de man erachter liggen.

Zoals de, bij sommigen onder jullie, bekende Leon Pétré me ooit eens zei: "it's not the gun, but the man behind the gun"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 18:50 

Pedro schreef:
Zoals reeds elders vermeld hen ik een praatje kunnen maken met niemand anders dan Chris Botti. De man speelt ook op een, jawel, Martin Committee, nl. eentje uit 1940.
Klinkt volgens mij heel donker, heeeeeel warm. Gewoon een geile toon, zoals Marnix al aangaf. Kan natuurlijk ook aan de man erachter liggen.

Zoals de, bij sommigen onder jullie, bekende Leon Pétré me ooit eens zei: "it's not the gun, but the man behind the gun"

Ik vrees dat het aan de bespeler zal liggen. Zo niet, dan wil ik onmiddellijk een Martin Committee uit 1940!
Zonder gekheid, een Martin uit 1940 heeft natuurlijk een ander timbre dan een hedendaagse trompet (Martin of ander merk). Persoonlijk denk ik dat het mondstuk nog meer verschil zal maken dan de trompet zelf. Als je op zo'n Martin met een Reeves 43S speelt zal je waarschijnlijk toch een wat ander geluid krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 19:11 

Citaat:
Ik vrees dat het aan de bespeler zal liggen. Zo niet, dan wil ik onmiddellijk een Martin Committee uit 1940!
Zonder gekheid, een Martin uit 1940 heeft natuurlijk een ander timbre dan een hedendaagse trompet (Martin of ander merk). Persoonlijk denk ik dat het mondstuk nog meer verschil zal maken dan de trompet zelf. Als je op zo'n Martin met een Reeves 43S speelt zal je waarschijnlijk toch een wat ander geluid krijgen.

helemaal juist karel!

mijn martin klinkt met een bach 1 1/4C heel warm en donker. het is een large bore en hij heeft een grotere beker dan de doorsnee trompet (bv mijn getzen of yamaha)
maar ik gebruik hem in een blazersectie van een coverband met de BR 43S. je kunt er gewoon planken mee snijden met die combinatie!! :D

Profiel  

Berichttitel: Tommy can't you hear me?
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 11:53 

Tommy, ga je nou dat artikel inscannen en hierop zetten of hoe zit dat? + is die quote "It's the man behind the gun" niet van Doc Severinsen? Overigens wél gewaagd hoor om met zo'n kermistoeter buitenshuis te spelen! Ik heb er eens eentje in m'n handen gehad, een nieuwe. Niet op gespeeld hoor, maar ik was niet geheel onder de indruk van de afwerking; het soldeerwerk bij de braces heb ik wel eens beter gezien. Kan ook zijn dat het toeval was, maar voor dat geld......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur