trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:38 

Over Belgische trp.
Raar dat Berwaerts nog maar éénmaal vernoemd is.
Hij is nu misschien wel DE trompettist van België, woont nu in Duitsland, zal daar blijven en is daar nu al zeer gewaardeerd, is trouwens de solo-trp. van de NDR (Hamburg).
Chicago wil hem nu toch als solo-trp.
Bij het eerste proefspel voor die plaats, hadden ze eerst een Amerikaan gepakt, wilde hem voor zijn Amerikaanse stijl.
Barenboim prefereerde toen al voor Berwaerts, nu is die Amerikaan niet goed genoeg bevonden en nu is Chicago de vragende partij, maar denk dat hij in Duitsland blijft.
Heeft al talrijke keren een tweede plaats veroverd tijdens grote internationale trpconcours.
Het Maurice André concour tweede, maar wel de prijs voor de muzikaliteit.
Kan ik geloven want Jeroen speelt ongelooflijk muzikaal.

Een naam die nog niet vernoemd is, Guido Segers, de solo-trp. van de Munchener Philharmoniker, om daar binnen te geraken moet ge verrekes goed zijn.
Die plaats was zoiets tussen 8 à 12 jaar vacant.
Hij was de derde op proef en die mocht ook blijven na een jaar, zijn twee voorgaande mochten na een jaar opkrassen.
Dus dan kunt ge niet anders als echt goed zijn.
Ofwel kennen ze hem niet te goei in B (wat mij toch zou verbazen) ofwel wordt hij serieus onderschat.
Is eigenlijk wel een typisch Franse trompettist.
Wiame en Mellaerts zijn hier al meermaals gemeld, spijtig dat Wiame er niet voor de 100 % er tegen aan is gegaan, had het nog verder kunnen schoppen.

Mannen die ook heel goed spelen, maar toch niet (volgens mijn bescheiden mening dan toch) het niveau van die 4.
Alain De Ruddere : heeft ook al een cd ingespeeld met Friedrich (Picolo, voor twee trp.) heeft ook al eens een aanbieding gekregen van den Hamburgs Orkest (weet wel niet welke), maar wilde in B blijven.
Wouters ken hem niet goed genoeg, nooit echt horen spelen, schijnt wel goed te zijn.
Steven Verhaert moet als tweede trp. zeer goed zijn, kan zich heel goed aanpassen.
Over derest ga ik niet echt oordelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2004 14:47 

Buitenlandse trp.
Laubin : weet niet als die naam te goei geschreven is, tijdlang bij de Bayerische Rundfunk gespeeld, zeer goed.
Friedrich : ben er echt weg van, lekker vettig, heft een cd met 20ste eeuwse muziek, schitterend gewoon, die intrade van Honegger, super.
Hardenberger : zijn eerste cd's qua klank, ongelooflijk.
Live éénmaal gehoord, viel me toch tegen.
Herseth : tot zeker zijn 76ste solo-trp. van Chicago, doet het hem maar eens na.
Ole Eward Antonson : allang niet meer horen spelen, laatste keer meer dan 10 jaar terug en stond me toen serieus aan.
Zijn nog een hoop goeie, maar luister niet zoveel naar trp. muziek, daarmee.
Bel een paar heel goede jongeren (op komst), zoals David Guerre (zou kunnen dat deze naam verkeerd is geschreven, maar die is echt zeer goed.
Op 16 jarige leeftijd het Maurice André concour winnen :roll: amai.
Nu 20, speelt volgens jaar overigens in Keulen.

Is er nog een jonge Zwitser, walddorfer of zoiets in die aard, als ik hem weer te goei kan herinneren, zal ik de correcte naam eens posten.
Zijn vader heeft in de jaren 80 ook eens een cd opgenomen met componisten uit de Romantiek.

In NL vind ik als orkest trp Masseurs wel geweldig, ook mooie brede klank.
Luister vb. eens naar de 8ste shost. met die trp.solo, die is door hem gespeeld en hoe :oops: ongelooflijk qua klank en de rest, echt doen dat luisteren.
Die cd is met het KCO uiteraard en o.l.v. Haitink, opname Decca, cd is voor een prikje te koop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 14:40 

Citaat:
Bij het eerste proefspel voor die plaats, hadden ze eerst een Amerikaan gepakt, wilde hem voor zijn Amerikaanse stijl.
Barenboim prefereerde toen al voor Berwaerts, nu is die Amerikaan niet goed genoeg bevonden en nu is Chicago de vragende partij, maar denk dat hij in Duitsland blijft.
(symphonic-fan)

Misschien is het verstandig de informatie van iemand van Chicago Symphony zelf te vragen. Craig Morris was wel degelijk goed genoeg, hij schijnt (volgens CSO insiders) weg te zijn gepest door Clevenger en Pokorny. Heel vervelend verhaal. Morris had in dat jaar zo'n beetje alle audities gewonnen in de VS.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 01:52 

ponch schreef:
Citaat:
(symphonic-fan)

Misschien is het verstandig de informatie van iemand van Chicago Symphony zelf te vragen. Craig Morris was wel degelijk goed genoeg, hij schijnt (volgens CSO insiders) weg te zijn gepest door Clevenger en Pokorny. Heel vervelend verhaal. Morris had in dat jaar zo'n beetje alle audities gewonnen in de VS.

Misschien klopt dat van die Amerikaan niet helemaal, maar wat ik over Berwaerts heb gepost klopt voor 100 %.
Bron van de familie zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 02:14 

symphonic-fan schreef:
Over Belgische trp.
Hij is nu misschien wel DE trompettist van België.

Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten.

Interessant weetje: Benny en Jeroen zijn afkomstig van hetzelfde dorp.

Jazzy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 08:03 

jazzy schreef:
symphonic-fan schreef:
Over Belgische trp.

Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts. Deze 4 mag je echter beschouwen als het kruin in belgië beschouwen op de klassieke trompet (naar mijn mening). Natuurlijk mag je mensen als Steven Devolder, Bossuyt, ... niet onderschatten.

Jazzy

Benny is/was een talent, maar hij heeft er nooit uitgehaald wat er inzat...

De 2 CD's die hij gemaakt heeft zijn niet voldoende afgewerkt en zijn solo-optredens zijn ook niet altijd wat het zijn moet ;-)

Steven DeVolder mag inderdaad zeker in deze discussie niet ontbreken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 11:25 

jazzy schreef:
symphonic-fan schreef:
Over Belgische trp.

Jazzy

Hier vergeet ge toch nog een zeer goede Belgische trp. te noemen, nl. Guido Segers, Solo trp. van de Münchener Philharmoniker, als ge daar binnen geraakt zijt ge echt goed hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 23:24 

Citaat:
Als beste trompettisten(op klassiek gebied) zou ik toch zeker Benny Wiame, Manu Mellaerts en Leo Wouters in één adem noemen met jeroen berwaerts

wiame zou ik er niet meer bij plaatsen.
de laatste jaren heeft die niet een concert gegeven die daarvoor goed genoeg was. dat hij het talent en de kunde heeft daar ben ik het over eens. maar het is nog steeds op het podium dat het bewezen moet worden.

geloof me, ik heb hem dikwijls genoeg horen spelen om te weten waartoe hij in staat is. maar het podium onderscheidt de goeie van de hele goeie. en daar komt hij de laatste jaren toch tekort tegenover een berwaerts en andere...
naam maken is een iets, maar je moet jezelf ook blijven bewijzen om je naam te houden en die naam ook waard te zijn (mss moet hij eens wat meer naar zichzelf luisteren als hij anderen wat probeert bij te brengen :wink: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur