Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Jaws
|
Berichttitel: Re: De nieuwe Hub van Laar B1 Geplaatst: 26 okt 2004 15:23 |
|
Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57 Berichten: 529 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
erikveldkamp schreef: Ook Hub's nieuwe flugels zijn me erg goed bevallen dus binnenkort speel ik alleen nog maar op Hub van Laar materiaal !
Ehh, Erik,
Als ik op jouw site bij de instrumenten kijk zie ik dat er toch niets aan je Bach kan tippen wat betreft lead spelen. Was de B1 bij nader inzien toch niet goed genoeg?? 
_________________ www.qwark.nl
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 okt 2004 15:07 |
|
|
|
De info die ik op mijn site heb staan klopt nog steeds, maar heb ik geschreven voordat ik de B7 in de praktijk heb uitgeprobeerd. De B7 is erg vet en OOK erg geschikt voor lead. Het verschil met de B1 is dat de B1 meer richting Calicchio gaat en en de B7 meer richting een Bach. Aangezien ik meer een Bach fan ben kom ik beter weg met DEZE B7. Hij is namelijk wat anders dan de normale B7s. Plus de B7 is een veel grotere trompet dat den B1. Ongeveer het verschil tussen een Bach 37 lichtgewicht en een Bach Ml72.
Het heeft dus niets te maken met dat de een beter is dan de andere, maar waar je je meer op thuis voelt. En ook waar je hem voor wilt gebruiken, voor studio of akoestisch, pop of big band etc. etc.
Elke trompet heeft zo zijn charme, en de B1 en B2 loopt ook erg goed, er zij er al redelijk wat van verkocht als ik het zo hoor. Karel is erg tevreden met zijn B1 en zo ken ik er nog wel een paar.
Maar omdat ik nu elke maand wel eens langskom bij Hub, kan ik steeds zijn trompetten uitproberen waardoor ik nog wel eens wissel. Ik heb trouwens ook net weer 2 Bachs gekocht in Zwitserland...1 uit 1963 en 1 uit 1941. Dat zijn ook 2 fantastische toeters...
Dus motto, raak niet verslaaft aan goede toeters, koop een goedkope Amati !
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: Verslavingen.... Geplaatst: 22 nov 2004 12:34 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
De wijze raad van Erik (zie bericht hierboven) niet opgevolgd, dus met de Panda richting Vaals...... M'n trompetvriend en ik hadden een toeteruitje gepland. Het plan was om de twee absolute highlights in Nederland op trompetgebied te gaan bezoeken: Brassimport in Rosmalen en Hub van Laar in Margraten. Brassimport om Schilkes aan te mogen raken (kan je bij Hakkert dus wel vergeten....) en daarna door naar Zuid-Limburg! Nou, Erik heeft niets te veel gezegt hoor. In één woord fantastisch! Hub had zo te zien nog even snel wat toeters speelklaar gemaakt want de kraantjes zaten er nog niet helemaal op: Het feest kon beginnen. Een beetje lastig is dat al de modellen wel iets hebben, kiezen wordt er dus niet makkelijker op, maar gelukkig had Hub een boek met duetten liggen en dat schept zeker orde in de tent; kan je goed horen wat met wat matched. Mijn voorkeur ging uit naar B1 en B2, en Mark heeft de B7 op zijn verlanglijstje gezet. Op dit forum hebben al velen de gastvrijheid van Hub geroemd, geen woord teveel gezegt mannen, hoewel die tweede fles bier wel wat kouder had gemogen. Buiten sneeuwde het op dat moment, de duisternis viel in. We moesten maar weer 's opstappen.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Re: Verslavingen.... Geplaatst: 22 nov 2004 14:16 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
Theo van Kampen schreef: De wijze raad van Erik (zie bericht hierboven) niet opgevolgd, dus met de Panda richting Vaals...... M'n trompetvriend en ik hadden een toeteruitje gepland. Het plan was om de twee absolute highlights in Nederland op trompetgebied te gaan bezoeken: Brassimport in Rosmalen en Hub van Laar in Margraten. Brassimport om Schilkes aan te mogen raken (kan je bij Hakkert dus wel vergeten....) en daarna door naar Zuid-Limburg! Nou, Erik heeft niets te veel gezegt hoor. In één woord fantastisch! Hub had zo te zien nog even snel wat toeters speelklaar gemaakt want de kraantjes zaten er nog niet helemaal op: Het feest kon beginnen. Een beetje lastig is dat al de modellen wel iets hebben, kiezen wordt er dus niet makkelijker op, maar gelukkig had Hub een boek met duetten liggen en dat schept zeker orde in de tent; kan je goed horen wat met wat matched. Mijn voorkeur ging uit naar B1 en B2, en Mark heeft de B7 op zijn verlanglijstje gezet. Op dit forum hebben al velen de gastvrijheid van Hub geroemd, geen woord teveel gezegt mannen, hoewel die tweede fles bier wel wat kouder had gemogen. Buiten sneeuwde het op dat moment, de duisternis viel in. We moesten maar weer 's opstappen.
Jammer, het begon net gezellig te worden! 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Rolando
|
Berichttitel: Re: Verslavingen.... Geplaatst: 22 nov 2004 15:28 |
|
Geregistreerd: 04 jul 2002 07:05 Berichten: 1000 Woonplaats: Veghel
|
Dehaanmuziek schreef: Theo van Kampen schreef: De wijze raad van Erik (zie bericht hierboven) niet opgevolgd, dus met de Panda richting Vaals...... M'n trompetvriend en ik hadden een toeteruitje gepland. Het plan was om de twee absolute highlights in Nederland op trompetgebied te gaan bezoeken: Brassimport in Rosmalen en Hub van Laar in Margraten. Brassimport om Schilkes aan te mogen raken (kan je bij Hakkert dus wel vergeten....) en daarna door naar Zuid-Limburg! Nou, Erik heeft niets te veel gezegt hoor. In één woord fantastisch! Hub had zo te zien nog even snel wat toeters speelklaar gemaakt want de kraantjes zaten er nog niet helemaal op: Het feest kon beginnen. Een beetje lastig is dat al de modellen wel iets hebben, kiezen wordt er dus niet makkelijker op, maar gelukkig had Hub een boek met duetten liggen en dat schept zeker orde in de tent; kan je goed horen wat met wat matched. Mijn voorkeur ging uit naar B1 en B2, en Mark heeft de B7 op zijn verlanglijstje gezet. Op dit forum hebben al velen de gastvrijheid van Hub geroemd, geen woord teveel gezegt mannen, hoewel die tweede fles bier wel wat kouder had gemogen. Buiten sneeuwde het op dat moment, de duisternis viel in. We moesten maar weer 's opstappen. Jammer, het begon net gezellig te worden! 
Ik vind niks terug van de gastvrijheid van Hans!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 nov 2004 20:45 |
|
|
|
Ik ben vandaag weer bij Hub geweest om mijn nieuwe B1 bugel te proberen. Hij wordt samen met Ack van Rooijens bugel (ook een B1) donderdag verguld. Ik ben erg benieuwd of ie dan nog mooier en warmer klinkt.
Hub heeft nu ook een B3 bestrompet. Hier zit een koperen beker op en projecteerd erg goed.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 nov 2004 23:58 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
erikveldkamp schreef: Hub heeft nu ook een B3 bestrompet. Hier zit een koperen beker op en projecteerd erg goed.
Wat is het verschil van materiaal betreffende de beker, puur warmte/klank van het geluid?
Ik zit stevig over een van Laar te denken, qua beschrijving denk ik een B4 of B7. Ik zal na de feestdagen eens een afspraak maken.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 nov 2004 00:08 |
|
|
|
Op zich klinkt een instrument met meer koper wat warmer maar koper heeft ook als eigenschap beter te projecteren. Maar daarnaast is de vorm van de beker natuurlijk ook belangrijk. Een koperen bugelbeker projecteert door zijn vorm natuurlijk minder in vergelijking met een koperen trompetbeker.
Je moet gewoon eens bij Hub langsgaan om zijn instrumenten uit te proberen, dan kom je er vanzelf wel achter welk model jou het beste bevalt.
|
|
| Omhoog |
|
 |