trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Hub van Laar B1
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 12:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 10:18 

Ik zit er ook al een tijdje over te denken om een nieuwe trompet aan te schaffen. Twijfelend tussen de veelvuldig besproken types op o.a. dit forum heb ik nu een afspraak gemaakt met Hub en ga er volgende week donderdag naar toe.
Volgende week woensdag heeft hij er weer een aantal klaar dus is er genoeg te doen :lol: Ik vermaak me die dag wel!!!

Ik denk dat je er nog zoveel over lezen kunt maar toch zelf uit moet testen wat je het beste ligt! ................B1, B2, B4 of toch een B7 :roll: :lol:

www.10bier1thee.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 10:42 

of de nieuwe B3 met een koperen beker, die vond ik ook zeer de moeite waard... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 12:22 

Ik wil een klank geschikt voor zowel bigband alswel invalwerk in harmonie en/of fanfare. Ik denk dat de B1 en de B2 iets te "scherp" hiervoor zijn maar ik kan het mis hebben maar dat hoor ik volgende week ook wel denk ik. Welke kant gaat die B3 op Erik?

ps; Juip=Joep Blanke :wink:

www.10bier1thee.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2004 13:15 

Hij voelde mij aan als een soort Bach ML37 maar dan met iets meer projectie. Maar dat kan ook komen omdat ik meestal nogal hard speel om toeters te testen... :wink:

Probeer gewoon allles uit wat hij er heeft liggen zou ik zo zeggen en kies degene die jij het prettigst vind. Iedereen heeft zo zijn eigen gevoel bij toeters.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2004 15:20 

Robert66 schreef:
erikveldkamp schreef:
Hub heeft nu ook een B3 bestrompet. Hier zit een koperen beker op en projecteerd erg goed.

Wat is het verschil van materiaal betreffende de beker, puur warmte/klank van het geluid? :?:

Ik zit stevig over een van Laar te denken, qua beschrijving denk ik een B4 of B7. Ik zal na de feestdagen eens een afspraak maken.

ik kan niet wachten tot na de feestdagen... zaterdag de 4e kan ik bij Hub terecht! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2004 15:57 

Robert66 schreef:
Robert66 schreef:
erikveldkamp schreef:
Hub heeft nu ook een B3 bestrompet. Hier zit een koperen beker op en projecteerd erg goed.

Wat is het verschil van materiaal betreffende de beker, puur warmte/klank van het geluid? :?:

Ik zit stevig over een van Laar te denken, qua beschrijving denk ik een B4 of B7. Ik zal na de feestdagen eens een afspraak maken.

ik kan niet wachten tot na de feestdagen... zaterdag de 4e kan ik bij Hub terecht! :D

Laat maar weten hoe het is geweest!

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 dec 2004 21:12 

Hup Hub!!!!

Geweldig wat een trompet(ten)! Vandaag ben ik naar Margaten geweest en heb ruimschoots de tijd gehad (en gekregen) om het hele spul te proberen onder het genot van gezelligheid en een bakkie :lol: . Alle trompetten spreken perfekt aan en wat al ruimschoots door o.a. Erik gezegd is klopt gewoon. Ik heb al jaren een VB 37ML en was en ben daar bestl tevreden over maar dit is voor mij weer een stap voorwaarts!

Het ging bij mij om de B2 en de nieuwe B3. De trompetten waren woensdag net af. De B1 is voor mij wat teveel geprojekteerd. De B5 + B7 voelde voor mij iets "te groot" en spraken (mij) wat minder aan. De B3 klinkt heel warm en vet maar zat wat mij betreft aan de klassieke kant. Je kunt hier urenlang over discussieren maar je haalt je eigen persoonlijke klank er toch uit zodat iedere trompet bij een ander ook weer anders klinkt.

Volgende week donderdag wordt 'ie verzilverd en zaterdag kan ik m'n Hub van Laar B2 ophalen!! Kan haast niet wachten :D :D

www.10bier1thee.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 dec 2004 23:24 

Ik krijg morgen mijn vergulde B1 flugel binnen... :P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur