trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Eclipse
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 06:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eclipse
BerichtGeplaatst: 26 nov 2004 14:53 

Weet iemand of er in Nederland, of dicht daarbij in de buurt, al een dealer is voor Eclipse?
Ergens op dit forum hoorde ik Erik Veldkamp zeggen dat men zoekende was.
Op de internationale sites worden de diverse Eclipse trompetten bij de absolute toppers gerekend, in Nederland lijkt er nog niemand op te spelen (zo ja wat zijn je ervaringen ermee?).
Ik wil voor de toekomst wellicht toch kiezen uit De Straub Ex-G, een Taylor of een Eclipse (wellicht de extra large heavy red); dan lijkt het me zinvol die drie vlak na elkaar, liefst naast elkaar, uit te proberen.
Mogelijk iets voor Hans van Brassimport?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2004 18:30 

Heb de Eclipsen gezien en bespeeld. Ze zijn stevig aan de prijs, voor een instrument dat wel goed is maar behalve de gadget van de stembuis in de beker, niet veel nieuws te bieden heeft. Het nadeel van het stemmen via de beker is wel dat je ook intonatieproblemen kan krijgen.
Dat ze internationaal populair zijn komt vooral door de Amerikanen, die zijn nou eenmaal dol op alles wat iets anders is dan standaard :lol:

Maar ik heb besloten geen Eclipsen in te gaan voeren, een EX-G is beter en goedkoper. (Een Taylor V ook maar die is een beetje duurder)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 10:50 

Hans schreef:
Heb de Eclipsen gezien en bespeeld. Ze zijn stevig aan de prijs, voor een instrument dat wel goed is maar behalve de gadget van de stembuis in de beker, niet veel nieuws te bieden heeft. Het nadeel van het stemmen via de beker is wel dat je ook intonatieproblemen kan krijgen.
Dat ze internationaal populair zijn komt vooral door de Amerikanen, die zijn nou eenmaal dol op alles wat iets anders is dan standaard :lol:

Maar ik heb besloten geen Eclipsen in te gaan voeren, een EX-G is beter en goedkoper. (Een Taylor V ook maar die is een beetje duurder)

De Destino trompet schijnt ook geweldig aan te slaan in Amerika. De levertijd is slechts 30 dagen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Franz Straub dit in zo'n korte tijd allemaal voor elkaar krijgt. Weet jij hoe dit zit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 11:12 

ik heb daar op herald al eens een discussie over gehad. ik stelde mij ook de vraag of het weldegelijk over een Straub ging. ik heb er ook zo mijn bedenkingen bij....
maar probeer maar eens je gelijk te halen bij een amerikaan :?
en ik vind ze toch behoorlijk duur.
ook zeiden ze dat het severinsen en zijn adviseur waren die verantwoordelijk waren voor de geweldige kwaliteit.
volgens de info op brassimport bracht de adviseur toch enkel de nodige afmetingen mee en heeft severinsen toch gewoon maar getest.

dus als je het mij vraagt: bravo Herr Franz!!

maar hoe zit dat nu juist met die in amerika verkochte modellen?

hans mss??

Profiel  

Berichttitel: Eclipse
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 12:21 

Binnen kort bij Pfeiffer! begin 2005.

www.atelierpfeiffer.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 12:35 

Reagerend op hetgeen Hans enkele posts hierboven aangaf:

wb de Eclipses: de diverse Engelse en Amerikaanse bespelers ervan spreken alleen in superlatieven over intonatie (alsook mbt de andere speeleigenschappen).

Van het theoretische verhaal achter intonatieproblemen als de buislengte na het ventielhuis gevarieerd wordt ben ik niet zo op de hoogte; ook indien vooraan gestemd wordt kan dit problemen geven: ik ervaar een heel groot verschil in intonatie als ik de stembuis van mijn Olds Recording helemaal in of helemaal uit heb; zo ook een verschil in intonatie alsook in toonkwaliteit als ik de bes lead/ stempijp van mijn oude Selmer piccolo verwissel voor de langere a-pijp.

Kan iemand me hier meer over vertellen of aangeven waar ik dat kan vinden?

Hans: ik bel wel een keer voor een afspraak maar misschien wil ik dan toch tevoren een keer naar Engeland om een Eclipse te proberen (wordt het nog wel meer dan 2000 Pond, of bij de Zuidduitse distributeur 2990 Euro; deze laatste heeft alleen enkele gangbare modellen staan)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 12:38 

dank je brassheavy, ik was dus iets te snel met mijn bovenstaande post; het is te hopen dat er dan ook de diverse modellen te testen zijn.

Profiel  

Berichttitel: Re: Eclipse
BerichtGeplaatst: 27 nov 2004 13:38 

brassheavy schreef:
Binnen kort bij Pfeiffer! begin 2005.

www.atelierpfeiffer.nl

De Eclipse of de Destino?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur