trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach 1 1/2 C?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 14:32 

ow gelukkig maar dan..haha, k was al bang dat ik hier een beetje uit de maat zou vallen, maar dat is dus niet zo..dat is wel fijn 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 15:08 

O ja: amateurtje was misschien niet het juiste woord: onervarene klinkt beter denk ik, of misschien ook weer niet..uhm...

geen-kennis-hebbende :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 18:25 

Mmm dat valt best mee... ikzelf heb ook 'nog maar' D, wat toch een behoorlijk niveau is, vind ik zelf... en ben ook nog maar 16 jaren oud, dus ook qua leeftijd ben ik (veel) jonger dan de meesten :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 19:06 

Ja ik had eigenlijk vorig jaar D gedaan, maar door omstandigheden ging dat dus niet..

Ikzelf dacht ook dat dat een behoorlijk hoog niveau was, aangezien dat er niet zoveel hebben hier in de buurt. De meesten stoppen wel na C (alhoewel de laatste jaren het aantal D-hebbenden flink is gestegen bij onze fanfare en hier in de buurt), maar goed ik dacht dus dat ik eigenlijk toch al redelijk hoog niveau had, maar toen ik hier op dit forum kwam toen dacht ik dat het niveau van mij aanzienlijk lager was dan dat van anderen hier op deze site. Daarom...maar ik hoop hier in ieder geval meer te leren en het is ook nog eens leuk om eens een keer met andere trompettisten te praten, dan met degene die ik al ken..

Maar ja dat waren dus mijn beweegredenen, om dat te vragen...wat een taalgebruik van mij zeg...sjonge jonge, mijn Nederlands lerares zou dat eens moeten zien.. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 19:43 

ik weet niet wat die D precies wil zeggen. in belgie is dat een ander systeem (alhoewel ze in belgie nog veel van de nederlanders kunnen leren op vlak van muzikale opvoeding)

maar ik heb 6 jaar trompetles gehad. bij ons heet dat dan M3.(3lagere jaren, 3 middelbare en 3 hogere; ik dus tot middelbare 3)
dan nog twee jaar conservatorium (die verdomde muziekgeschiedenis :x )
wat voor diploma is dat dan in nederland na 6 jaar?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 20:03 

Dat kun je niet zeggen, je leraar laat je opgaan voor je diploma als je er klaar voor bent, en dat is bij iedereen verschillend.

Je begint bij A (dan mag je bij ons in het jeugdorkest), dan B (dan mag je in het grote orkest), dan C en dan D...

Ik speel nu 8 jaar trompet en ga nu op voor mijn D-examen, maar ik zou eigenlijk vorig jaar dus al op gegaan zijn, dus dan zou ik 7 jaar gespeeld hebben..

Maar dat ligt dus per persoon verschillend..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 20:31 
Moderator

al die diploma's zeggen mij niks.....

Ik heb een leerling, die is pas voor de zomer begonnen en speeltnu al beter dn sommige mensen die een D-diploma hebben, en ook in de orkesten zijn er trompettisten die hun conservatorium niet hebben afgerond.

Het gaat erom of je technisch en muzikaal iets te bieden hebt. Iemand die zijn conservatoriumpapiertje heeft, maar niet kan laten horen dat hij de muziek begrijpt, en dat hij technisch zijn instrument beheerst, is gewoon niet goed genoeg. Dan hoor ik liever iemand die geen papiertje heeft, maar fenomenaal muziek maakt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2004 20:59 

volledig mee eens marnix.
zowat iedereen die ik ken heeft zijn muziekschool afgemaakt en heeft dus een hoger diploma dan ikzelf.
maar ik kan met mijn kunnen hier en daar eens een eurootje bijverdienen met trompetspelen, wat van die anderen niet kan gezegd worden.
bij een auditie vragen ze ook je diploma niet. de beste krijgt de stoel. en als dat de lokale slager is dan is dat omdat hij beter was dan de andere...

en ik heb mijn vast inkomen en ben finacieel niet afhankelijk van het feit of er in een bepaalde periode al dan niet veel werk is voor trompettisten. iets waar freelancers toch dikwijls mee geconfronteerd worden.... een paar maanden rustig in 'het milieu'... maar de huur en de auto moeten toch allemaal betaald worden.... geen probleem als je les kunt geven... maar die plaatsen zijn meestal ook wel ingenomen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur