trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach 1 1/2 C?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 18:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2004 08:51 

Ha , ik speel pas 20 maanden trompet en pas sinds April dit jaar in een fanfare orkest en ik heb of ga helemaal geen diploma's halen... Sinds ik bij de fanfare speel is mijn iniveau zo omhoog gegaan dat ik zelfs na 4 x te hebben meegespeeld in het jeugdorkest meteen door mocht naar het grootorkest... :lol: :lol: en ik ben begonnen op m,n 25e :wink: :wink: en euhm 9 Dec as de leeftijd van 27 behaal....hoop ik :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2004 14:04 

Ja opzich hebben jullie wel gelijk wat die diploma's betreft, maar ik vind het toch als ik terugkijk wel een prestatie. Ook omdat je punten krijgt, ik ben meestal nogal prestatiegericht en als je dan goede punten haalt of een diploma met lof is dat wel een opkikker, maar ik ken inderdaad ook mensen die D hebben, maar die niet zo muzikaal zijn als anderen die misschien geen of minder diploma's hebben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2004 17:19 

Ik heb mn C nu en ik vind diploma's gewoon fijn omdat je ergens naar toe kunt werken.
Bovendien wordt je tegenwoordig gedwongen ook flink wat van de theorie en geschiedenis te weten en dat is (vind ik) heel interessant!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2004 22:38 

Ja, dat vind ik dus ook, je hebt een doel voor ogen..

En persoonlijk vind ik de theorie ook errug interressant..alleen krijg ik alleen maar klassiek..k zou owk wel wat meer van Jazz of zo willen weten..andere muziekstromingen.. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2004 09:51 

Ja, ik geef toe dat de jazz niet aan bod komt. Anderzijds heb ik het met het klassieke gedeelte al lastig genoeg. :D
Een en ander hangt ook een beetje van je docent af denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2004 16:32 

Ja daar heb je wel gelijk in, maar toch raar dat hier de meningen zo verdeeld zijn wat diploma's betreft..wel interessant overigens..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2004 17:18 

ik vind een diploma helemaal niet belangrijk, en geschiedenis ook helemaal niet interessant. er zijn dingen die ik liever doe dan theorie, maar als je nu eenmaal je speelniveau wil opkrikken moet je je theorie ook onder de knie hebben.
een hoog diploma heb ik niet en zal ik ook nooit hebbben, gezien ik nu enkel nog privéles volg (bij Steven Devolder). en doelen heb ik op dat vlak ook niet. ik ben gewoon tevreden als ik van mezelf voel dat ik weer een stapje vooruit heb gezet en werk daar hard voor. en als ik op het eind van de maand met wat extra eurootjes op zak kan terugkijken op een paar geslaagde optredens krijg ik alleen nog meer zin om beter te worden... en binnen X aantal maanden mss nog meer optredens en jobjes aangeboden te krijgen.

niet dat ik het voor het geld doe of zo.... ik doe het gewoon heeeel graag, maar mensen proberen wijsmaken dat je elke dag 1 a 2 uur studeert enkel voor de lol zou ook onnozel zijn :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 nov 2004 22:32 

Ja dat is waar, alleen verdien ik er dan niks mee. Dat zou inderdaad wel aardig zijn. Maar theorie vind ik toch wel enigzins belangrijk. Zeker de basis-theorie, want die hebben we soms toch nog wel nodig bij de fanfare.
En als iemand een diploma heeft, weet je ongeveer wat je technisch en theoretisch van diegene kan verwachten. Dat is wel fijn, vooral als je een samenspel hebt met mede-leerlingen of zoiets dergelijks. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen, dat niet-gediplomeerden minder zijn. Diploma's zijn enkel een kleine maatstaf voor een persoon..En het is fijn om er naar toe te werken..een doel voor ogen..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur