trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Harmonie orkesten - Wat zijn zo'n beetje de beste Harmonie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:01 

Citaat:
Quote: HighQ ( 10:58 op 10 april 2002 )<p>Zozo, en hoeveel "leen"/beroeps-muzikanten hadden jullie daarvoor meegenomen?;-)
<p>Wat dacht je van maar een stuk of 4 of 5 meen ik.<br>Vraag aub niet hoeveel leen-muziekanten Thorn heeft, want dat zijn ze bijna allemaal. Of ben jij soms van Thorn ? In dat geval ben je bevooroordeeld denk ik. Zeg nou eerlijk....Thorn kent harmonie-verenigingen ??? Volgens mij kennen hun alleen harmonien, dit omdat alle (semi)-pro's uit de omgeving worden "aangekocht"....<p>Nu jij weer ? :)<p>P.s. niet aggressief bedoeld hoor, maar zijn gewoon de facts..... ;)<p>Edited by: Moi

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:14 

Ze spelen we enorm goed en daar gaat het toch om?<p>Als je alleen gaat om te kijken hoeveel leen-muziekanten er zijn is er toch niets aan?<p>De KMK vind ik zelf flut (sorry). Het orkest zegt niets. Dat is iets dat de Marinierskapel en Thorn wel hebben.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:14 

Máár 4 of 5. Nou dat valt dan wel weer mee. Wel leuk om te zien dat je je er zo over opwindt. ;-)<br>Weet je wat nog mooier was geweest? Als je het alleen maar met eigen leden had gedaan. Maar dat schijnt tegenwoordig bijna niet meer te kunnen op dat niveau, jammer toch? <br>Ik kan me voorstellen dat Limburgers er naar snakken om de bokken of geiten een keer te verslaan. Gefeliciteerd dus alsnog! ;-)<p>P.S.:Ben geit noch bok, dus........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:22 

Citaat:
Quote: HighQ ( 11:14 op 10 april 2002 )<p>Máár 4 of 5. Nou dat valt dan wel weer mee. Wel leuk om te zien dat je je er zo over opwindt. ;-)<br>Weet je wat nog mooier was geweest? Als je het alleen maar met eigen leden had gedaan. Maar dat schijnt tegenwoordig bijna niet meer te kunnen op dat niveau, jammer toch? <br>Ik kan me voorstellen dat Limburgers er naar snakken om de bokken of geiten een keer te verslaan. Gefeliciteerd dus alsnog! ;-)<p>P.S.:Ben geit noch bok, dus........
<p>Dank je wel. Maar alle leenmuzikanten waren ook nog eens gewoon nodig omdat wij zulke instrumenten niet hebben. Ik bedoel dan een harp, alt-fluit, contra-fagot....tja...en dan weet ik het ook ff niet meer...<br>Tja..maar je merkt dus dat het best gevoelig ligt hier in Limburg. De hel was ook los toen wij 1 van de 2 Thorner orkesten "verslagen" hadden.... Maar ja..dat is nou "amateur"-muziek :))<p>Nu nog het andere Thorner orkest verslaan :D<p>Edited by: Moi

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 10:57 

Leuk om te zien dat meer mensen hierop reageren, zoals nu net The Joker. <br>Ik ga zelden of nooit luisteren naar concoursen. Af en toe speel ik wel eens mee op eentje met mijn oude vereniging of met een orkest dat mij inhuurt om mee te doen. Verder heb ik het niet zo op concoursen. <br>Dat hele spelen voor punten zegt me niets. Daarom zei ik ook dat ik liever een clubje zie spelen die het doen voor het plezier van het samenspelen en voor de muziek, dan een orkest waar ze alleen maar spelen voor de punten en waarbij het halve orkest omkijkt als er ergens een kiksje vandaan komt, want dat kost punten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 11:10 

Hoewel ik een fanfare-man ben, vraag ik me ook af hoe dat verder moet gaan met die concoursen. Als ik zie hoeveel geld sommige korpsen uitgeven aan uithulpen....<br>Veel orkesten hebben bij doodgewone concerten al een hoop inhuurkrachten. Voor instrumenten die er gewoon niet gespeeld worden, zoals bij fanfare's vaak een es-trompet, is dat nog geen probleem, maar vaak ook gewoon instrumenten die normaal bezet zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 11:24 

Ik vind het niet normaal dat orkesten een hoop mensen lenen/inhuren. Alleen als je zelf bepaalde instrumenten niet bezit, oke. Maar het is toch belachelijk dat er orkesten zijn die op normale repetities met 25 mensen zitten en met uitvoeringen ineens een orkest van 60 man hebben. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Dan maar lager niveau, maar wel met de mensen die je hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 11:27 

Ach...het is eigenlijk triest...Vaak komt het door de dirigent (en ik scheer ze heus niet allemaal over een kam) die willen op de cruciale plaatsen tijgers van muzikanten hebben. Als je het de verenigingsmensen zelf vraagt, vinden die het vaak overbodig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur