trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Eclipse
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 01:39 

Hans schreef:

Franz heeft nu een aantal van zijn eigen ideeën en verdere ontwikkeling in een toeter gestopt en dit prototype heb ik momenteel in huis voor een week of twee om uit te testen. Vooral de projectie liet nogal te wensen over maar dat zou nu opgelost moeten zijn, wordt dus vervolgd.

Heb hem nu een aantal dagen geprobeerd en Jezus (excusé le mot) wat een toeter!
Die is echt niet normaal. Op alle terreinen een klasse beter dan de Destino van Doc, en dat zeg ik echt als trompettist en niet als dealer. Als je Arutunian op de lessenaar zet speelt 'ie het zelf :lol: . Zonder dollen, dit is echt iets bijzonders. Heb gelijk een aantal verzilverde besteld zonder enige wijziging aan het ontwerp. Deze is gewoon af.
Alleen de naam moeten we nog wat aan doen, AP-line klinkt nergens naar.

Suggesties? (dacht zelf aan 'Opus' :roll: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 07:33 

Opus-one.... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 10:17 

Hans schreef:
Hans schreef:

Heb hem nu een aantal dagen geprobeerd en Jezus (excusé le mot) wat een toeter!
Die is echt niet normaal. Op alle terreinen een klasse beter dan de Destino van Doc, en dat zeg ik echt als trompettist en niet als dealer. Als je Arutunian op de lessenaar zet speelt 'ie het zelf :lol: . Zonder dollen, dit is echt iets bijzonders. Heb gelijk een aantal verzilverde besteld zonder enige wijziging aan het ontwerp. Deze is gewoon af.

Hans, aangezien je deze nieuwe Straub vergelijkt met de Destino, neem ik aan dat het ook een leadachtige meer dunwandige trompet is?
Hoe is hij tov de EX-G of E-line? Ik heb zoals gezegd wel interesse maar ik speel mn in kleine bezetting of alleen en vnl - diverse soorten- jazz en klassiek (oa Bach solo viool sonates die ik alleen thuis durf te spelen) Daarbij ben ik op zoek naar verbetering tov mijn huidige toeter (Olds recording 1956, Mpc Yamaha 17C-GP) wat een fijn allroundinstrument is maar toch enige minpuntjes heeft:
intonatie kan beter, aanspreken van bepaalde noten (hoge es- boven de balk- makkelijk, hoge e erg moeilijk, hoge f weer beter) en bovendien zoek ik een toch wat donkerder geluid. Moet wel open zijn (heb een tijd op een vervanginstrument gespeeld met veel meer weerstand, dat was me ergeren!), dus wellicht wat groter boring.
Voldoet die nieuwe daaraan of toch maar eens de EX-G uit komen proberen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 10:28 
Moderator

Puur uit interesse Han? wat zijn bij jouw olds de minpuntjes?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 11:11 

marnix schreef:
Puur uit interesse Han? wat zijn bij jouw olds de minpuntjes?

Zoals ik hierboven al aangaf:
- intonatie van bepaalde tonen (dus zeker niet vals in een bepaald bereik, met dit grote mondstuk in de laagte mooi vol en rond, in de hoogte als je wil bij harder blazen wel een goede 'open-up) die ik overigens wel automatisch compenseer maar na een instrumentwissel voor langere tijd (onlangse onknapbeurt, of wanneer ik weer een tijd meer piccolo speel) kost me dat weer enige tijd (hetgeen ook wat over de andere instrumenten kan zeggen)

- belangrijkste is het niet gelijkmatig aanspreken van tonen in het voor mij extreem hoge bereik zoals in mijn vorige post aangegeven (als ik probeer op te hogen van d naar e blijft het steken op d of ik schiet er overheen) en dat kan ik nagenoeg niet compenseren met een andere mondstuk (ook niet met een waar je veel makkelijker hoog mee speelt).
Ook een normale g boven op de balk spreekt in een gebonden loopje (zeker vanaf e) moeilijk aan.

- het minpuntje wb toon is eigenlijk geen minpuntje: het is een prima allround geluid (rond, redelijk warm) waarmee ik diverse soorten jazz (swing, bigband voor zover ik dat met cd's wel eens meespeel, bebop, oude stijl) kan spelen, alsook klassiek, maar mn voor het meer moderne kleine bezetting jazzwerk wil ik een wat meer een donker geluid (een kruising tussen Vloeimans en Marsalis lijkt me wel wat, al zal dat wel niet helemaal haalbaar zijn; het Miles Davis geluid uit zijn GIl Evans periode benader ik al heel aardig; ik heb een mooie ronde toon denk ik, ook als ik zacht speel, doch ik wil een iets meer 'zacht schuivend geluid'. Je moet strevingen blijven hebben nietwaar?.

- ventielen lopen fantastich en zijn nog aardig sluitend; verticale alignement doe ik zelf, was na de onlangse opknapbeurt niet optimaal.

Heb je ook zo'n oud ding? Wat zijn jouw ervaringen ermee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 16:16 

hans!! niet mooi van je!! nu kom ik morgen om de EX-G te testen en doe je me hier nu al watertanden naar dat prototype!! :P

zal ik die EX-g nog wel willen als je morgen dat prototype in mijn handen hebt gestopt?? :lol: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 19:47 

Ik denk het wel, ze zijn nogal verschillend van elkaar (en anders neem je toch allebei :lol: :lol: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 dec 2004 21:59 

ik hoor een hele speciale aanbieding aankomen .... :wink:

8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur