Ben het er helemaal mee eens met deze laatste opmerkingen.<br>Leen/huur-krachten moeten ter opvulling zijn van instrumenten die je niet in je orkest hebt, en niet ter verbetering van de kwaliteiten van het orkest.<br>Dat is ook een belangrijke zaak die steeds meer speelt op concoursen...zeker in de afdeling waar ook onze harmonie in speelt, de concert-afdeling.<p>Edited by: Moi
Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49 Berichten: 185 Woonplaats: hierzo
Ik ben afgelopen jaar naar het WMC voor fanfare geweest en ik verbaasde me hoeveel bekende gezichten ik nog zag in de verschillende orkesten!! En toch echt niet de minsten! Ik denk wel dat het voor veel beroeps een lucratieve business is, op concoursen spelen als inhuurkracht.
Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49 Berichten: 185 Woonplaats: hierzo
Citaat:
Quote: kennyvh ( 12:33 op 10 april 2002 )<p>In België is er bij brassbandwedstrijden een limiet op leenmuzikanten: 2 en niet meer! Vind ik een goed systeem.
Kzou het niet weten? Misschien is dat een EBBA-regel? Het zou beter voor alle hafabratornooien gelden vind ik persoonlijk. Vele docenten aan de conservatoria zijn ook vaak dirigent en sommige studenten worden zelfs af en toe gedwongen om met hun orkesten op tornooi te gaan...
't Is een schande dat zo'n zaken gebeuren. Ik vind dat het eerlijk moet blijven, een orkest moet zijn wat het is zonder al te veel leners. Zo kan ik direct van een slecht orkest een toporkest vormen en naar het tornooi trekken. Goeie cijfers gegarandeerd (om dan nog maar te zwijgen van de subsidies) maar het is niet eerlijk.
Geregistreerd: 12 maart 2002 14:50 Berichten: 24 Woonplaats: Steenbergen
Dat klinkt of je het zelf ook gehad heb (?).<p>Maar dat het aan de dirigenten meestal ligt, is waar. De mindere muzikanten in zulke orkesten vinden het niet leuk dat het gebeurt, tenminste dat vertelde ze mij. Bij ons wordt het gelukkig niet gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen