trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Harmonie orkesten - Wat zijn zo'n beetje de beste Harmonie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 11:53 

Dat is mooi!! Ik ken een dirigent die flikte dat 1 repetitie voor het concours...de man die normaal alle solo's gerepeteerd en gestudeerd had, kon 2e gaan blazen en dan zat er een beroeps naast.<br>...lullig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 12:02 

Echt hatelijk, ik zou op staande voet opstappen uit dat orkest. Er zijn genoeg orkesten, als ze dat met je flikken is het niet waard dat je er één iets voor doet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 12:35 

Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 12:36 op 10 april 2002 )<p>
Citaat:
Quote: kennyvh ( 12:33 op 10 april 2002 )<p>In België is er bij brassbandwedstrijden een limiet op leenmuzikanten: 2 en niet meer! Vind ik een goed systeem.
<p>Ik dacht in Nederland ook???
<p>Stel je hebt 6 uithulpen. Zet er 4 op de ledenlijst en hocus pocus, je hebt er nog maar 2. En zo gebeurt het heeeeel vaak!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 12:40 

Citaat:
Quote: pygmy twylyte ( 12:35 op 10 april 2002 )<p>Ik ben afgelopen jaar naar het WMC voor fanfare geweest en ik verbaasde me hoeveel bekende gezichten ik nog zag in de verschillende orkesten!! En toch echt niet de minsten! Ik denk wel dat het voor veel beroeps een lucratieve business is, op concoursen spelen als inhuurkracht.
<p>Op de regionale Limburgse zender L1 kwam vorig jaar altijd " zondagsconcert" ,met opnames van de bondsconcoursen. Sommige mensen zijn je gewoon ongeveer elke week bij een ander orkest zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 12:59 

<p><br>Stel je hebt 6 uithulpen. Zet er 4 op de ledenlijst en hocus pocus, je hebt er nog maar 2. En zo gebeurt het heeeeel vaak![/quote]<p>Inderdaad, zo deden ze het bij mijn oude fanfare ook...in totaal 7 uithulpen op de ledenlijst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 13:15 

Of opeens zijn oude leden weer lid, is de interne trompetdocent ook lid en speelt de halve drumband in het orkest mee...<p><p>Edited by: bartjefrit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 13:18 

ik ben van mening (maar mijn mening is natuurlijk helemaal niet belangrijk, geintje) dat je beter helemaal geen invalkrachten kan inhuren. je moet gewoon spelen op het niveau wat je aankan, maar als er helemaal geen instrument van een sectie is ja.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 13:20 

Citaat:
Quote: Trumpetthomas ( 14:18 op 10 april 2002 )<p>ik ben van mening (maar mijn mening is natuurlijk helemaal niet belangrijk, geintje) dat je beter helemaal geen invalkrachten kan inhuren. je moet gewoon spelen op het niveau wat je aankan, maar als er helemaal geen instrument van een sectie is ja.....
<p>Ja maar elke orkest is trots op het bereikte niveau. En als ze dan alleen nog maar het niveau kunnen handhaven met inhuurkrachten... uiteraard is dat belachelijk, maar het is de werkelijkheid!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur