trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel: Van Laar vs. Kanstul Signature ZKF 1525
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 23:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 14:48 

Het gaat zich hier ook alleen maar om bugels hoor!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 14:57 

O ja, sorry, dat had ik even over het hoofd gezien! :oops:

Ik begrijp dat je je niet blind wilt staren op een merk (terecht), maar hoe ben je dan bij die Kanstul gekomen? Ik bedoel, waarom juist die vergelijking tussen Kanstul en Van Laar?
Je zegt zelf al dat er nog veel meer merken zijn waar je ook hele goede dingen over hoort!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 15:00 

Bach, Yamaha, Getzen heb ik wel eens op gespeeld. Van Kanstul hoor ik ook goede dingen, en van Van Laar hoor ik alléén maar goede dingen.
Daarbij vind ik de Kanstul ook een erg mooi instrument, maar dat is een roodkoperen/vergulde van Laar ook!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 15:20 

Ik heb op beide gespeeld (er lag namelijk een Kanstul bij Hub in de winkel). De keuze was voor mij niet erg moeilijk. De van Laar speelt veel meer gedefinieerd en heeft een erg mooie klank.

Ik heb al veel goede kritieken gekregen van collega's (bijv. bij de NDR) op mijn nieuwe bugel. Mengen met een bugel lijkt me trouwens niet zo'n probleem met elk merk. Het heeft veel meer met andere dingen te maken als je niet mengt (stemming, timing, mondstuk etc.).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 15:25 

Ok dat begrijp ik , heb ik nog een vraag , een Bach stradivarius bugel ten opzichte van een Courtois 154 R zijn daar ook verschillen bij te vermelden ?? op m,n courtois is de G net boven de balk geen echt lekkere noot 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 15:53 

erikveldkamp schreef:
Ik heb op beide gespeeld (er lag namelijk een Kanstul bij Hub in de winkel). De keuze was voor mij niet erg moeilijk. De van Laar speelt veel meer gedefinieerd en heeft een erg mooie klank.

Ik zal 's een afspraak met Hub maken; ik kan dan altijd nog 's de Kanstul bij Hub uitproberen, maar qua prijs gaat mijn voorkeur toch uit naar Van Laar. Ik ben overigens al eens bij hem geweest, dat was gewoon vrijblijvend even uitproberen. Ik weet alleen niet meer welk model toen als beste uit de bus kwam. Nu ben ik wat serieuzer op zoek.
Trouwens Erik, wanneer ben jij weer in Margraten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 16:13 

baszz schreef:
Ok dat begrijp ik , heb ik nog een vraag , een Bach stradivarius bugel ten opzichte van een Courtois 154 R zijn daar ook verschillen bij te vermelden ?? op m,n courtois is de G net boven de balk geen echt lekkere noot 8O

De G???? Ik vind een A veeel een veel moeilijker te pakken op een Courtois... of is dat een algemene bugel-kwaal?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2004 19:47 

Ik weet niet wanneer ik weer in Margraten ben, waarschijnlijk tussen de 15e en 20e januari. Hub gaat daarna naar L.A. voor een beurs en ik geloof dat ik daarvoor nog zijn toeters kom testen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur