trompet.nl > forum > Toon onderwerp - martin comittee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 17:02 

theo ik had je post over het hoofd gezien, mijn excuses.

maar ik heb geen scanner.... nogmaals mijn excuses

Citaat:
Overigens wél gewaagd hoor om met zo'n kermistoeter buitenshuis te spelen!

om hier maar direkt op te antwoorden

Citaat:
"It's the man behind the gun!!"

en als dat een kermistoeter is... :roll: geloof me, ik heb al op schilke, bach, yamaha, courtois, getzen, holton en leblanc gespeeld. mijn martin moet voor de meeste van deze zeker niet voor onder doen. dus ik vind het gebruik van de term 'kermistoeter' al veel gewaagder dan het gebruik van de martin zelf!
over dat soldeerwerk van die van mij valt alleszins niets te slechts te zeggen. het ding ziet er gewoon piekfijn uit.

en quote van miles davis uit een interview met wallace roney:

''luister wally, ik rijd in een gele ferrari, right?
ik verdien bakken met geld als jazzmuzikant, right?
ik kan mij dus echt wel een degelijke, fatsoenlijke trompet veroorloven, right?
waarom zou ik dan op een 'crappy horn' spelen......??''

een vriend van me die beroeps is vond het een goeie toeter met een mooie warme klank. en normaal vind hij alles waar geen bach strad op staat maar zo zo.... mss had je er dan toch beter eens op gespeeld!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 dec 2004 22:57 

Als ik dit topic even omhoog mag schoppen...

Het artikel stond ook in de Muziekbode en in Music & Show, beide in de editie van november.
Wanneer ik zo'n artikel lees, krijg ik niet echt de indruk dat ik zoiets als objectief kan beschouwen. Een artikel vol met uitroeptekens en vetgedrukte alinea's, met reclame van een groothandel onderop de pagina... :?

Nu kan ik mij helaas niet herinneren dat ik ooit eerder een goede product test of vergelijking ben tegen gekomen op het gebied van muziek instrumenten...

Is de instrumentkeuze hiervoor te persoonlijk? Waar vinden jullie (voor je gevoel) goede, objectieve informatie over instrumenten?

Of zal je voor aankoop gewoon alles moeten uitproberen? :? Wat voor de meeste mensen natuurlijk gewoon niet mogelijk is...

trwns, als er nog belangstelling voor het artikel is, kan ik het wel ff inscannen... u roept maar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2004 16:18 

als je dergelijke teksten leest van bach of andere is het toch ook steeds dezelfde blablabla die je leest. spreekt heel goed aan, klinkt mooi open in alle registers, en heeft een makkelijk hoog register, enz enz (idem dito voor mondstukken)

goede info over instrumenten kun je niet vinden; want je kunt altijd zeggen : die zal er wel voor betaald geweest zijn... er zelf op spelen dus. en waarom is dit niet mogelijk? je gaat een muziekzaak binnen en blaast op alles wat ze liggen hebben of jou interesseert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2004 17:12 

Ik heb het stuk gelezen in de klank en show en had echt het gevoel dat ik een reclamefolder van die trompet aan het lezen was.
En wat denk je........................ 2 pagina's verder staat vermeld waar je die toeter kunt kopen en staat er nog een advertentie.

Hoe onafhankelijk zijn dit soort blaadjes en wat denken ze bij dat soort redacties nu werkelijk? Dat ik denk Michel Varekamp zegt het dus zal het wel goed zijn? Als muzikant maak je je toch volstrekt belachelijk door je hiervoor te lenen. Ofwel die martin is de allerbeste toeter te koop en dan ook ver voor de rest uit ofwel meneer Varekamp krijgt een smak geld om maar te roepen wat de fabriek wil dat hij roept. In het laatste geval snap ik een redactie niet dat men daar een podium voor wil zijn, al;s bondsblad ( wat de klank en show wel degelijk is) verwacht je onafhankelijke stukken!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2004 17:28 

goed,

dan maakten chet baker, dizzy gillespie, miles davis, ea zich behoorlijk belachelijk volgens jou....(?) want niet alleen spraken ze over deze toeter, ze speelden er dan nog op ook!
het is weldegelijk een goede toeter. das mijn bevinding...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2004 18:09 

Ik heb er dan wel niet op gespeeld, maar heb wel het reclame-artikel gelezen... en dat was inderdaad niet zomaar een recensie, maar echt een reclame (als we het iig over hetzelfde hebben, die van mij stond in de BrassInfo).
Het was gewoon weer een standaard verhaaltje over hoe goed de toeter wel is... blabla (waarmee ik zeker niet beweer dat het een slechte toeter, nogmaals ik heb er geen ervaring mee).
Maar op mij kwam het wel over als weer ff wat geld bijverdienen voor de betreffende persoon (net als Steven Mead die de Prestige euphoniums de hemel in prijst)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 01:21 
Moderator

Callichioadict schreef:
Ik heb het stuk gelezen in de klank en show en had echt het gevoel dat ik een reclamefolder van die trompet aan het lezen was.
En wat denk je........................ 2 pagina's verder staat vermeld waar je die toeter kunt kopen en staat er nog een advertentie.

Hoe onafhankelijk zijn dit soort blaadjes en wat denken ze bij dat soort redacties nu werkelijk? Dat ik denk Michel Varekamp zegt het dus zal het wel goed zijn? Als muzikant maak je je toch volstrekt belachelijk door je hiervoor te lenen. Ofwel die martin is de allerbeste toeter te koop en dan ook ver voor de rest uit ofwel meneer Varekamp krijgt een smak geld om maar te roepen wat de fabriek wil dat hij roept. In het laatste geval snap ik een redactie niet dat men daar een podium voor wil zijn, al;s bondsblad ( wat de klank en show wel degelijk is) verwacht je onafhankelijke stukken!

Maar het is ook reclame, hoe denk je anders dat ze die trompetten willen slijten?????
Vergelijk het maar met die reclames van Dapne Deckers die lollies aanprijst.

En dan nog, die Martin is een goeie toeter, net zoals Bach, Schilke Hub van Laar Callicchio, Straub etc, etc. Het is tegenwoordig moeilijker om een slechte bes trompet te maken, desnoods kopieer je gewoon het een en ander. Uiteraard is het reclame, hoe denk je anders dat die bond kan bestaan, voor al die reclames krijgen ze bendes met geld, en toevallig weet ik wie Michel Varekamp is, en dat is een zeer getalenteerde trompettist, dus een compleet lulverhaal zal het wel niet zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 11:07 

Citaat:
En dan nog, die Martin is een goeie toeter, net zoals Bach, Schilke Hub van Laar Callicchio, Straub etc, etc

idd marnix, en het feit dat ie ontworpen is door oa: bach, schilke en callichio zegt ook al veel.....
dat maakt hem mss niet automatisch goed, maar ik heb hem nu al een tijdje, en vind het nog steeds een heel leuke toeter!!!

en als je de reclame tekstjes van bach leest, klinken die al even commercieel en goedkoop als deze van martin. net als mondstukken. als je die reclames moet geloven speel je met ieder mondstuk de sterren uit de hemel. ... het is en blijft idd reclame.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur