trompet.nl > forum > Toon onderwerp - martin comittee
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 13:08 

Gelukkig zijn jullie dus met me eens dat het artikel onbeschaamde reclame is.
Uiteraard sluit dit niet uit dat het idd een goeie toeter is, maar slecht vind ik het wel (van desbetreffende redacties).

Citaat:
je gaat een muziekzaak binnen en blaast op alles wat ze liggen hebben of jou interesseert

Helaas zijn die muziekzaken hier niet zo ruim aanwezig als kledingwinkels...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 13:20 

mja hier ook niet hoor. vorig weekend 500 km gereden (heen en terug) om toeters te testen... dusja...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 13:22 

Het is ongeveer hetzelfde dat een tijdje geleden in het blad JAZZ stond over de NEW CONNSTELLATION , ook zo,n reclame boodschap met iets van dat het de beste trompet ooit was net als bv de Flip oaks Wild thing of Callet Jazz , Lawler , Zeus , etc etc

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 13:22 
Moderator

Triplev schreef:
Gelukkig zijn jullie dus met me eens dat het artikel onbeschaamde reclame is.
Uiteraard sluit dit niet uit dat het idd een goeie toeter is, maar slecht vind ik het wel (van desbetreffende redacties).

Citaat:
je gaat een muziekzaak binnen en blaast op alles wat ze liggen hebben of jou interesseert

Helaas zijn die muziekzaken hier niet zo ruim aanwezig als kledingwinkels...

maar wat is er onbeschaamd aan?? die fabrikanten moeten die zooi toch verkopen, en als het van de frankfurter messe alleen afhangt, zullen de verkopen niet snel stijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 14:17 

Triplev schreef:
Als ik dit topic even omhoog mag schoppen...

Het artikel stond ook in de Muziekbode en in Music & Show, beide in de editie van november. Wanneer ik zo'n artikel lees, krijg ik niet echt de indruk dat ik zoiets als objectief kan beschouwen. Een artikel vol met uitroeptekens en vetgedrukte alinea's, met reclame van een groothandel onderop de pagina... :? Nu kan ik mij helaas niet herinneren dat ik ooit eerder een goede product test of vergelijking ben tegen gekomen op het gebied van muziek instrumenten...

Dat is er wel, het blad heet Sonic en is Duitstalig. Het verschijnt in Duitsland Oostenrijk en Zwitserland, zeg maar de Music Maker voor blaasinstrumenten. Zeer binnenkort verschijnt het echter ook in het Nederlands!.
Vergelijkingstests, recenties, interviews met bekende blazers, etc. Zeer aan te bevelen, ik ben zelf al ruim 2 jaar lid. De tests wprden zeker niet uitgevoerd in opdracht van de importeurs of fabrikanten. Pas nog werd de nieuwe Selmer Sterling Silver Altsax, toch geen goedkoop ding, tot de grond toe afgebrand. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 14:32 

En zo hoort het... Brandhout moet ook branden! :twisted:

Profiel  

Berichttitel: testing one two three
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 14:49 

Mijne heren, enige jaren terug, toen Bazz nog niet aan het toeteren was, verscheen het tijdschrift Jazz nog gewoon op zwart wit, niet als glossy. Toen werden er ook trompetten getest en wel door een of andere proftrompetdocent wiens naam mij ontschoten is en die was wel degelijk kritisch. Erg leuk om te lezen, eindelijk iemand die de Stradivarius beoordeelde op z'n prestaties, niet op z'n marktwaarde. Ik heb al eens een topic gestart om iemand met een grotere verzamelwoede dan ik te verleiden al deze tests in te scannen en via het www te verspreiden. Helaas is toen niemand er op in gegaan, maar wie weet nu wel..... Ik vraag me overigens af of die gasten die die kritiekloze drollen schrijven daar nou echt vet van binnenlopen; de huidige penningmeester van Jazz staat niet écht bekend als beste betaler.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2004 08:17 

tommy schreef:
nog een intersant iets die in de tekst vermeld stond

de martins werden ontworpen door een groep trompetbouwers. bij deze groep drie toch niet onbekende namen.
Vincent Bach
Leonard Schilke
Dominic Callichio

nu ja..... ik kan jullie wel best geloven hoor. hij vindt deze mss wel goed of heel goed, mss afhankelijk van het betaalde bedrag :wink: ,maar iedereen speelt nu toch eenmaal liever op 'zijn' trompet ongeacht het merk.

ik vind het alleszins een heel prettige trompet. en gezien de wat mindere kwaliteit van de andere trompetten die ik momenteel heb, de prettigste..... hopelijk (en jammer dan voor de martin) komt daar gauw nog verandering in.....

Voor info over "The Committee":

http://www.dallasmusic.org/gearhead/
en kies:
Who was on the committee that designed the Martin Committee?

Ziedaar:
1 Reynold Schilke ipv Leonard (of is er ergens een onbekende broer 8O )
2 Eldon Benge ipv Dominic Callicio
3 even vergeten: Foster Reynolds.........

Dus: Laat die Varekamp alsjeblieft op z'n Constellation blijven spelen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur