vaker stoppen is niet altijd een optie. en hoofdpijn van trompetspelen is toch niet normaal. het zou inderdaad met spanningen in de nek kunnen te maken hebben
Het zou kunnen dat je met de verkeerde spieren druk zet om volume te creeeren. Die druk komt bij mij vanuit mn buikspieren en mn tong. Ik kan me voorstellen dat als je druk zet met bijvoorbeeld je kleel dat je je dan benauwd gaat voelen. Dat kan hoofdpijn veroorzaken. Daarnaast kan het zo zijn dat de lucht niet voldoende doorstroomd waardoor er druk in je hoofd ontstaat en dan ontstaat er hoofdpijn. Ik ben benieuwd hoe bijvoorbeeld Erik Veldkamp om zou gaan met een probleem als dit, want die blaast regelamtig in het hoge register, waar de druk nog groter is..... Misschien leuk voor 3 april...
Ik ben er achter gekomen dat het bij mij voor een groot gedeeltje lag aan mijn instrument en mondstuk. Ik blies eerst cornet met een bach 7 c mondstuk. Ik ben toen overgeschakeld naar een 1,5 C en de hoofdpijn werd minder. Toen ik op de trompet van mijn buurman blies had ik nergens last meer van. Dus heb ik ook maar een trompet gekocht en geen last meer gehad.
Wel merk ik dat wanneer ik een pet of iets dergelijks draag ik naar verloop van tijd toch weer hoofdpijn krijg.
Dus geen petjes meer voor mij.
succes, probeer eens op een andere toeter te spelen, misschien helpt het
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen