trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel: Van Laar vs. Kanstul Signature ZKF 1525
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 23:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2004 22:51 

Nou ja!?!? Ik was gewoon benieuwd naar baszz's achtergrond, mag dat ook al niet? Die reacties die meteen weer van het negatieve uitgaan vind ik daarom erg jammer. Ik hoop dat Baszz de post wel normaal kan lezen. Tommy en Dehaanmuziek....jammer. Vooral Tommy's post las ik met grote verbazing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 00:02 

Aha , Josef , ik speel nog geen 2 jaartjes maar ik ga om met mensen die er zeer veel vertstand van hebben en lees heel veel luister goed en neem dingen op in me hoofdje , ik heb gewoon ontzettend veel interesse in het materiaal en muziek , ben pas op m,n 25e begonnen maar er zit al 27 jaar muziek in de familie waar ik dus mee ben opgegroeid en zo oud dus ik nu ben :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2004 12:26 

Kijk, daar was ik benieuwd naar. Is zo raar toch niet? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2004 13:27 

Bij de fanfare bij ons in het dorp spelen ze ook op bugels van Van Laar!
Ze hebben daar wat problemen met ventielen en pompen die regelmatig vastlopen! Is dit een bekende kwaal van de Van Laars of ligt het misschien meer aan de mensen die ze bespelen en moeten onderhouden?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2004 13:42 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:
Ze hebben daar wat problemen met ventielen en pompen die regelmatig vastlopen! Is dit een bekende kwaal van de Van Laars of ligt het misschien meer aan de mensen die ze bespelen en moeten onderhouden?

combinatie van die twee. :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2004 21:13 

Dehaanmuziek schreef:

De ventielen zijn gemaakt door Bauerfeind, daar doet Hub niet zo veel aan. De Bauerfeind ventielblokken zitten oa ook in Thein, Eclipse en Schagerl trompetten en behoren tot de beste in de business. Als ze niet goed lopen zou je eens andere ventielolie kunnen gebruiken, de mijne lopen erg goed met Hetman olie lubricant 2.

Dat de pompen op een gegeven moment vast gaan zitten is normaal als je ze af en toe niet smeert. Als ze vanaf nieuwstand al vast zitten ligt het aan Hub en moet je hem even terug brengen. Daar zal ie vast niet van achter over vallen.... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2004 23:06 

Hetzelfde doet zich voor bij instrumenten van Straub, Taylor en Chicago Brass Works. Ook zij gebruiken allen Bauerfeind ventielen. Het zijn de beste die er zijn maar soms hebben ze zo weinig tolerantie dat ze al vast lopen als ze warm zijn. Een oplossing is om de ventielhuizen een beetje te laten polijsten, maar ga eerst experimenteren met olie.

T2 is ook goed, All Cass nog beter omdat die wat schraler is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2004 10:42 

Het enige probleem met de ventielen dat ik ooit heb gehad is dat ze snel stroef gingen lopen (en dus vaak olie nodig hadden). Op advies van Hub heb ik andere olie gebruikt en nu loopt het weer als een...

De pompen moeten niet alleen regelmatig worden gevet of geolied (Hub geeft altijd Hetman heavy key oil voor de triggerpompen mee, die is eigenlijik voor houtblazers, maar werkt geweldig). Ook moeten de pompen gepoetst worden als er aanslag op komt, anders lopen ze natuurlijk ook stroever.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur