trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 03:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2004 23:54 

Oei... wat een verschillen!!
Ben toch benieuwd waar dat geld blijft!
Is er kartelvorming in de Nederlandse muziekhandel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 00:23 

Robert66 schreef:
Oei... wat een verschillen!!
Ben toch benieuwd waar dat geld blijft!
Is er kartelvorming in de Nederlandse muziekhandel?

Adams staat erom bekend vrij prijzig te zijn; hun voordeel is dat ze vrij veel hebben; vooral in Limburg gaan veel mensen automatisch naar Adams als het om muziekinstrumenten gaat...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 07:38 

Het is nog veel erger. Een Bach kost in de VS zo'n $1500 (zie bv die site van Dillon Music). De euro staat op die moment zo ontzettend hoog (zie bv www.gwk.nl) dat dit overeenkomt met 1100 euro.

Natuurlijk betaal je hier wel verzendkosten, btw en invoerrechten over, maar ik denk niet dat je dan op 2600 euro uitkomt...

Dan moet je wel een geweldige service krijgen bij Adams. Als je die trompet in de VS koopt kan je als er een ventiel blijft hangen de trompet weggooien en een nieuwe kopen en nog ben je goedkoper uit dan bij Adams....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 08:22 

:lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 09:48 

Emile schreef:
Het is nog veel erger. Een Bach kost in de VS zo'n $1500 (zie bv die site van Dillon Music). De euro staat op die moment zo ontzettend hoog (zie bv www.gwk.nl) dat dit overeenkomt met 1100 euro.

Natuurlijk betaal je hier wel verzendkosten, btw en invoerrechten over, maar ik denk niet dat je dan op 2600 euro uitkomt...

Dan moet je wel een geweldige service krijgen bij Adams. Als je die trompet in de VS koopt kan je als er een ventiel blijft hangen de trompet weggooien en een nieuwe kopen en nog ben je goedkoper uit dan bij Adams....

Als je het zelf niet zou kunnen, zijn er ook diverse onafhankelijke instrumentenmakers in Nederland die onderhoud kunnen plegen aan een instrument. Je betaalt dan niet eens zo veel.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 09:59 

ja ik weet er alles van. Zelf zie ik ook op music123 dat ze in amerika helemaal spotgoedkoop zijn! wanneer je op adams.nl gaat kijken dan schrik je daar wel van! wanneer ik zelf zou moeten betalen zou ik dat dan ook niet doen, maar nu zal het me een zorg zijn!

overigens, ze beginnen al enigzins terug te krabbelen :evil: ! ik kreeg gisteravond een mail dat ze ondanks de toezegging van de Schilke toch nog een "deskundige" op het gebied van koperinstrumenten hadden geraadpleegd! de exacte woorden:

We moeten toch streven om zoveel mogelijk eenheid in het orkest te krijgen en vandaar dat de keuze op Bach is gevallen. Ik heb er zelf geen verstand van en heb me laten adviseren door iemand met kennis van koperinstrumenten. Bach schijnt de meest gangbare en toegepaste trompet te zijn. Het wordt dus een trompet uit de ML serie met boring 37, 43 of 72"

Ik ben dus ontzettend pissig! Ik krijg dus gewoon hetzelfde wat ik al heb, maar dan nieuw!!!!
begrijp me niet verkeerd, ik ben erg dankbaar, maar wil er wel op vooruit gaan!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 10:01 

Nou, ze laten zich wel behoorlijk adviseren bij jullie :?
Wat voor auto rijd de penningmeester....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 dec 2004 10:02 

Robert66 schreef:
Nou, ze laten zich wel behoorlijk adviseren bij jullie :?
Wat voor auto rijd de penningmeester....

Als ik serieus zeg dat die alles te fiets doet geloof je me zeker niet....... :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur