trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet importeren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2004 14:43 

Mag ik even heel nieuwsgierig vragen over wat voor een trompet we het hier hebben?
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2004 15:38 

Even met de douane gebeld. Komt bij: prijs+transport * 2.7% invoerrechten * 19% BTW. BV 1600 euro + 50 euro transport * 2.7% * 19% BTW = ± 2015 euro.
Betreft Schilke B1 met verstelbare beker. Als zuinige hollander had ik dit instrument graag voor 1650 euro gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2004 17:11 

mja je kunt altijd proberen die trompet als beroepskosten op te geven...dat hangt natuurlijk af in welke mate je bezig bent met muziek in beroep. :P Ik weet hoe het zit in België in nederland zal het wel ongeveer hetzelde zijn.
je kunt 450-500€(BTW invoerrechten en transportkosten) ontlopen door er zelf om te gaan in New York. Maar die vliegtrip zal je ook wel wat geld kosten...
Je kunt het ook naar een adres in Groothertogdom Luwemburg sturen om zo 4%BTW te ontlopen...
Of de trompet naar iemand op te laten sturen in Amerika die het dan verstuurd naar Nederland om de BTW te ontlopen.Die invoerrechten kun je moeilijk ontlopen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 16:26 

Gryvix schreef:
Of de trompet naar iemand op te laten sturen in Amerika die het dan verstuurd naar Nederland om de BTW te ontlopen.Die invoerrechten kun je moeilijk ontlopen...

Als je het instrument gaat halen of je laat het iemand meenemen kun je makkelijk de invoerrechten ontlopen, als je er maar voor zorgt dat je geen bonntjes en originele verpakking hebt. Ik mag toch gewoon m'n instrument mee op vakantie nemen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 19:24 

natuurlijk :D dat had ik toch al gezegd :D
Maar als het verstuurd wordt, kun je het best volgens het boekje doen, staan zeer zware sancties op het ontlopen ervan(althans in België)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 21:01 

als je er maar voor zorgt dat je geen bonntjes en originele verpakking hebt

Bonnetje kun je gewoon per post naar je eigen opsturen vanuit Amerika, maar de Douane
op het vliegveld in Nederland kan aan het serienr. direct zien hoe oud het instrument is via internet , daarbij heb je ook geen garantie en zullen muziekzaken in Nederland niet zo happig zijn bij schade het instument te repareren dan wanneer je het bij hun gekocht
zou hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 22:08 

John van der Voort schreef:
daarbij heb je ook geen garantie en zullen muziekzaken in Nederland niet zo happig zijn bij schade het instument te repareren dan wanneer je het bij hun gekocht
zou hebben

waarom zullen ze dan niet zo happig zijn. als je een tweedehands instrument hebt gekocht via een particulier en er is iets mis mee dan kan je toch ook gewoon naar een willekeurige muziekzaak toe gaan om hem te laten repareren lijkt mij.

Profiel  

Berichttitel: Re: Trompet importeren
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 22:53 

ik heb er zelf ook over na zitten te denken om zelf een trompet te importeren vanuit Amerika.

Als ik binnen Nederland een nieuwe (piccolo-trompet) aan wil schaffen, moet ik toch ook naar Limburg rijden (dat is toch ook ruim 600 km rjiden bij elkaar)
(Of iemand moet het dichterbij weten in Noord Holland voor een Kanstul/ schilke of een andere goede)

Maar ja.. met importeren kun je niet je niet je "oude" instrument inruilen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur