trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet importeren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 04:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 23:02 

Natuurlijk zullen ze het repareren , maar garantie heb je niet, en als er na een half jaar met het intrument iets aan de hand is door je eigen schuld, en je had het daar aangekocht zullen ze soepeler zijn met factureren dan wanneer je het instrument daar niet hebt gekocht.
Ze hebben immers geen winstmarge over dit beteffende instrument kunnen berekenen.
En wanneer een muziekzaak geen winst kan maken uit een verkocht instrument zullen
ze dat moeten halen uit reperaties van instumenten die buiten garantie vallen, onderhoud
en schade.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2005 23:29 

Bij Matthews in Zaandam bieden ze de Schilke aan voor 2095,- Dat lijkt me ook oke, dan kun je hem ook nog uitproberen waarschijnlijk.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... 1.y%253D13

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2005 21:30 

Citaat:
erikveldkamp schreef:
Bij Matthews in Zaandam bieden ze de Schilke aan voor 2095,- Dat lijkt me ook oke, dan kun je hem ook nog uitproberen waarschijnlijk.

Bedankt Ik zal eens Kijken, maar dan in Edam niet in Zaandam

http://www.matthewsmusic.nl/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2005 18:35 

Robert66 schreef:
Gryvix schreef:
Of de trompet naar iemand op te laten sturen in Amerika die het dan verstuurd naar Nederland om de BTW te ontlopen.Die invoerrechten kun je moeilijk ontlopen...

Als je het instrument gaat halen of je laat het iemand meenemen kun je makkelijk de invoerrechten ontlopen, als je er maar voor zorgt dat je geen bonntjes en originele verpakking hebt. Ik mag toch gewoon m'n instrument mee op vakantie nemen :wink:

Alles mag maar er zijn wel regels,
Ik heb eens mijn trompet meegenomen naar de usa om toch nog wat te studeren gedurende de vakantie. Ben daar voor een paar centen nog een mooie connstelation gevonden en gekocht en samen met de andere meegenomen (in zo'n handige yamaha koffer voor 2 toeters). Op schiphol toch door de douane verzocht mijn koffer te tonen.
Ben er zonder kleurscheuren van af gekomen maar werd wel verzocht voor een volgende keer aankoopbewijzen vanuit nederland mee te nemen als ik weer met mijn trompet op pad zou gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 07:23 

hmm wel, waarom hebben ze je laten gaan? omdat ze niet konden bewijzen dat je het in amerika hebt gekochtt :D
gewoon alle dingen weggooien die wijzen dat je het daar hebt gekocht. Er zijn zoveel andere mogelijkheden. Je kunt het ook bvb van een particulier gekocht hebben, gewoon pas gekocht in Nederland (als ze het registratienr. bekijken en zien dat ie nieuw is.) Als particulier ben je niet echt verplicht om een factuur of aankoopbewijsje van alle dingen die hebt gekocht, te hebben. Je hebt die instrumenten gewoon mee om te studeren :)
Als ze er een rechtzaak van willen maken dan heb je al een kleinere kans dat je van hen wint. Ze zullen het toch niet doen omdat het over een te klein bedrag gaat en te veel administratie is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 12:20 

Gryvix schreef:
hmm wel, waarom hebben ze je laten gaan? omdat ze niet konden bewijzen dat je het in amerika hebt gekochtt :D
gewoon alle dingen weggooien die wijzen dat je het daar hebt gekocht. Er zijn zoveel andere mogelijkheden. Je kunt het ook bvb van een particulier gekocht hebben, gewoon pas gekocht in Nederland (als ze het registratienr. bekijken en zien dat ie nieuw is.) Als particulier ben je niet echt verplicht om een factuur of aankoopbewijsje van alle dingen die hebt gekocht, te hebben. Je hebt die instrumenten gewoon mee om te studeren :)
Als ze er een rechtzaak van willen maken dan heb je al een kleinere kans dat je van hen wint. Ze zullen het toch niet doen omdat het over een te klein bedrag gaat en te veel administratie is.

DIt klopt toch niet helemaal hoor.
In het Nederlandse belastingrecht is het helaas zo dat je 'schuldig' bent totdat je je 'onschuld' bewezen hebt. (denk maar aan je belastingaanslag) Dit in tegenstelling tot strafrecht bijvoorbeeld waar dat andersom is. In dit geval is "Muzikantje" gematst door de douane.

Ik heb met een grote muziekvereniging diverse buitenlandse toernees gemaakt en mede georganiseerd (oa USA).
Wij waren als vereniging verplicht een lijst aan te leggen van alle instrumenten met hun serienrs (een zogenaamd 'carnet heette dat geloof ik). Deze werd in principe bij het verlaten van Nederland gecontroleerd en afgestempeld, en diende bij terugkomst als bewijs dat het 'eigen' instrumenten waren die niet in het buitenland aangeschaft waren. Daarmee waren we gevrijwaard van het betalen van invoerrechten en BTW etc.

Als een instrument er oud uitziet zal je zo'n probleem niet zo snel lopen, maar bij een spliksplinternieuw instrument (wat je zelf uit Nederland meeneemt en weer terug) is het als particulier verstandig om inderdaad toch een kopietje van een aankoopbewijs of zo te kunnen laten zien.
In principe geldt dit voor alle waardegoederen (dus ook fotocamera's etc. alleen is dat ondoenlijk voor de doune om te gaan controleren). Voor muziekinstrumementen is het natuurlijk een stuk makkelijker om er uit te pikken. Er zijn er niet zoveel van.

En denk nou eens na: geloof je echt dat ze bij de douane die truuk van een nieuwe toeter in een oude koffer stoppen niet kennen......?!

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 16:58 

Inderdaad Magnum, ik ben gematst door de vriendelijke man van de douane. Mijn ervaring dateerd alweer uit 1998 maar ik geloof dat ze tegenwoordig niet zo ruimdenkend meer zijn. Kijk maar eens naar tv programma's als schiphol airport enzo, zijn toch regelmatig zulk soort voorbeelden te zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2005 20:18 

Op dit moment op tv bij schiphol airport; Iemand gesnapt met een nieuw gekochte gitaar vanuit Amerika

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur