trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ventielolie - wil je van die verschrikkelijke meur af?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 05:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 09:01 

Ja Holton olie is ook precies terpentine. Het stinkt en de volgende dag smeert het al niet meer. Ik gebruik al jaren Al Cass FAST valve, slide and key oil. Dat doe ik er zo 1x in de maand op en je ruikt alleen nog de natuurlijke beerput geur van de trompet zelf :o)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 09:50 

Ik meen me te herinneren dat er op dit forum ook een discussie heeft plaatsgevonden over het schoonhouden van je toeter....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 10:21 

Moet iemand er wat op tegen hebben dan Kennyvh? :o)<br>Wie kiest er trouwens ook chocola-geur? Neem dan een fris fruit geurtje....:o)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 10:21 

Tanden poetsen helpt ook heb ik van horen zeggen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 18:26 

Enne ? <br>La Tromba een 'polijstend' effect ? Meen je dat nou ? Is dat een bewezen gegeven ?<p>Ik gebruik al jaren La Tromba en heb er nog nooit problemen mee gehad ... (ik bedoel, met mijn valves) ... De La tromba is 'licht geparfumeerd' en bovendien synthetisch, dus geen distilaat uit aardolieproducten. En die geur ... zo erg is dat niet en in elk geval beter dan Swiss Chocolate haha ... Maar ja, da's (alweer) heel persoonlijk.<p>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 apr 2002 19:14 

Kijk maar naar het residu onderin je ventielhuis. De olie wordt een donkerkleurige substantie. Dit is het resultaat van het licht polijstende effect(zo is mij verteld door deskundige). Ik weet dat er meer soorten flesjes van La Tromba zijn en ik bedoel het witte flesje met goudkleurige opdruk. Of die andere flesjes dat dus ook doen weet ik niet. Ik weet wel dat een hoop mensen zo'n flesje in hun koffer hebben liggen, omdat daardoor de ventielen zo geweldig goed lopen. Dat is dus mede te wijten aan dat polijstende effect. Ik kon niet anders dan bemerken dat je je toch weer aangevallen voelde Hornblower! (Je bent niet de enige met de kennis):o)Beetje overdreven, zou ik zeggen. Ik wilde alleen maar wat opgedane kennis doorgeven, als een tip. Een grapje over Belgen en chocola kan dus ook al niet meer? :o)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2002 07:49 

Belgen en Chocola ... tsja da's waar ... ojawel hoor, mij deert een grapje niet ... en aangevallen voelde ik mij ook niet. Ik schrok alleen dat 'La Tromba' een polijstend effect zou hebben.<p>Ik gebruik inderdaad de witte flesjes met gouden opdruk, en inderdaad: onder in de caps ligt er altijd een 'groen'-kleurig resedu waar ik maar niet van kan verklaren waar dat vandaan komt ! Dat polijstend effect zou dus best wel de oorzaak kunnen zijn. <p>Toen ik onlangs wat restjes bij elkaar deed viel mij op dat er uit de meest recente flesjes La Tromba een andere olie kwam dan uit de 'oudere'. Vroeger was de olie geel van kleur en vij dik (homogeen). Uit de recente flesjes kwam een heldere olie die wat 'soepeler' was. Ondanks dat het dezelfde flesjes waren, toch 2 verschillende olieën.<p>Zouden ze hun product gewijzigd hebben i.v.m. het polijstend effect ?<p>Jeroen, na je tip durf ik haast geen La Tromba meer gebruiken ... valves die gepolijst worden ? Ik moet er niet aan denken .... Heb je een tip voor niet polijstende olie (als het maar geen Zaja is) ?<p>Edited by: Hornblower

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2002 08:45 

Ik heb goede resultaten met Slide-O-Mix, is wat dikker dan Al Cass Fast en blijft daardoor ook langer smeren. Stinkt ook niet vindt ik.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur