ok
Persoonlijk vond ik beide mondstukken erg comfortabel, maar ze waren allebei, teveel van alles. Moeite met de klank op een voor mij acceptabele manier te projecteren, zonder de bijna verplicht gestelde vettigheid in het geluid. Dit zou erg gaaf zijn in een hafa orkest, of voor de westside story, maar meer richting klassiek, vond ik ze beiden niet behulpzaam.
De s3 was op bes trompet niet echt lekker, maar op c trompet wel, de s2 vond ik voor de bes weer lekkerder.
De articulatie werd wel heel erg lekker ondersteund, evenals de intonatie die weinig tot geen problemen opleverde.
Toch denk ik al met al, dat het geen totale innovatie is, er bestaan denk ik al zat mondstukken die dat bepaald vettige geluid voortbrengen.
Als Straub met mondstukken wil doorbreken denk ik dat hij echt een concept moet bedenken, want de beide mondstukken leken eigenlijk op een combinatie van warburton, bach schilke. Ten minste, ik herkende er bepaalde dingen wel van in...
Let wel, deze tekst is ontstaan door persoonlijke ervaring, Hans en jeroen, kunnen hier heel anders over denken, en eventueel als het mondstuk op de markt komt, zullen er ook vast en zeker mensen zijn die het niet met mij eens zijn. Subjectiviteit in deze post alom