trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tikje ongeduldig
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2005 19:45 

tommy schreef:
co,

de eerste C boven de notenbalk (twee hulplijnen)is de C3.
dus berend is juist met zijn C4 hoor.....

Maar of ie hem ooit zal kunnen spelen?........ :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2005 19:50 

Hmmmm, dan zal ik me wel vergist hebben! :lol:
Ik zoek het voor de zekerheid nog eens op in mijn theorieboekje, want nu ga ik toch wel weer erg twijfelen! :D
Groetjes,
Co

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2005 20:01 

Hoi,
Ik heb het opgezocht...jullie hadden gelijk! Ik had over 1 klein zinnetje heen gelezen, namelijk: ''c1 wordt ook wel de centrale c genoemd.'' Dus c1 is hetzelfde als de centrale c, en komt niet na de centrale c! :lol:
Weer wat geleerd! :wink: Ach ja, het staat ook bij de stof voor het C-examen, en ik moet volgend jaar pas C-examen doen... Het valt me dan weer mee trouwens, dan kom ik plotseling tot de c3 en niet tot de c2! :D
Groetjes,
Co

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2005 12:31 

Dehaanmuziek schreef:
tommy schreef:
co,

de eerste C boven de notenbalk (twee hulplijnen)is de C3.
dus berend is juist met zijn C4 hoor.....

Maar of ie hem ooit zal kunnen spelen?........ :wink:

Natuurlijk, met alles wat er op dit de laatste tijd gepost is over embousure en ademhaling moet er nog het een en ander te halen zijn.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 11:34 

Ik heb jarenlang alleen met moeite de G boven de balk kunnen halen. Sinds ik een andere leraar heb gaat het veel beter. Heel mijn techniek is veranderd. En sindsdien kom ik tot ongeveer de C3. Die techniek die hij mij heeft geleerd, heb ik nog niet helemaal onder knie, omdat wanneer je naar 6 jaar moet gaan veranderen dat tijd en geduld kost. Maar ik ben 15 dus nog een leven voor me, waarin ik veel kan oefenen, verbeteren en ontwikkelen. Dus ik maak me geen zorgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 14:08 

Citaat:
Sinds ik een andere leraar heb gaat het veel beter. Heel mijn techniek is veranderd. En sindsdien kom ik tot ongeveer de C3.

Dat is het vervelende van de zaak, je weet altijd pas achteraf of je leraar goed is!!
dat moet je eerst ervaren !!

Martijn :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jan 2005 14:22 

Dat kun je wel zeggen ja! Als ik had geweten dat mijn eerste leraar zo'n ***** was, had ik nooit les bij hem genomen. Maar je gaat ervan uit als je muziekles neemt van een leraar die zelf ook trompetist is (beroeps) en hij ingehuurd word door de muziekvereniging, hij ook iets kan! Niet dus, na een jaar of twee kwam hij eens op het idee, dat het misschien goed zou zijn als ik met mijn tong zou aanzetten. Dat lukte me niet, ik kon het niet omdat ik het gewoon niet begreep en hij het niet kon uitleggen. Ik heb geoefend en geoefend en geoefend maar dat ging niet. Ik hapte, als het ware en gebruikte mijn lippen en keel om geluid uit m'n toeter te krijgen. En hij deed ook geen moeite om het goed te krijgen. Ook speelde hij door alles wat ik speelde, wijsjes en irritante melodietjes heen en ging rustig tien minuten bellen onder mijn les.
Toen ik mijn beugel kreeg ben ik gestopt met les, omdat het zinloos was om verder te gaan, zeker met zo'n leraar. En toen ik weer begon, heb ik zelf aan de persoon die mij nu les geeft gevraagd, of hij mij les zou willen geven. Hij is streng, aardig, geduldig (dat is soms wel nodig, bij mij hihi :lol:). De drie eigenschappen die een leraar zeker weten moet hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2005 12:59 

Girlpower schreef:
Dat kun je wel zeggen ja! Als ik had geweten dat mijn eerste leraar zo'n ***** was, had ik nooit les bij hem genomen. Maar je gaat ervan uit als je muziekles neemt van een leraar die zelf ook trompetist is (beroeps) en hij ingehuurd word door de muziekvereniging, hij ook iets kan! Niet dus, na een jaar of twee kwam hij eens op het idee, dat het misschien goed zou zijn als ik met mijn tong zou aanzetten. Dat lukte me niet, ik kon het niet omdat ik het gewoon niet begreep en hij het niet kon uitleggen. En hij deed ook geen moeite om het goed te krijgen. Ook speelde hij door alles wat ik speelde, wijsjes en irritante melodietjes heen en ging rustig tien minuten bellen onder mijn les.

Deze man verdient het om met naam en toenaam vermeld te worden op dit forum :evil:
Ik neem aan dat je vereniging die hem ingehuurd heeft wel verteld hebt over zijn (wan)gedrag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur