Dat kun je wel zeggen ja! Als ik had geweten dat mijn eerste leraar zo'n ***** was, had ik nooit les bij hem genomen. Maar je gaat ervan uit als je muziekles neemt van een leraar die zelf ook trompetist is (beroeps) en hij ingehuurd word door de muziekvereniging, hij ook iets kan! Niet dus, na een jaar of twee kwam hij eens op het idee, dat het misschien goed zou zijn als ik met mijn tong zou aanzetten. Dat lukte me niet, ik kon het niet omdat ik het gewoon niet begreep en hij het niet kon uitleggen. Ik heb geoefend en geoefend en geoefend maar dat ging niet. Ik hapte, als het ware en gebruikte mijn lippen en keel om geluid uit m'n toeter te krijgen. En hij deed ook geen moeite om het goed te krijgen. Ook speelde hij door alles wat ik speelde, wijsjes en irritante melodietjes heen en ging rustig tien minuten bellen onder mijn les.
Toen ik mijn beugel kreeg ben ik gestopt met les, omdat het zinloos was om verder te gaan, zeker met zo'n leraar. En toen ik weer begon, heb ik zelf aan de persoon die mij nu les geeft gevraagd, of hij mij les zou willen geven. Hij is streng, aardig, geduldig (dat is soms wel nodig, bij mij hihi

). De drie eigenschappen die een leraar zeker weten moet hebben.