trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet OOK een vrouwen instrument!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2005 22:13 

exactly my words.... 8)
Hulde aan de mensen met zo'n groot talent...*sigh*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jan 2005 23:36 

Op brandhout.nl en strijkzooi.nl heb ik gelezen dat ze er te weinig goede mannen in het vak van houtblazer/strijker doordringen tot in de top. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 09:43 

ruben schreef:
Op brandhout.nl en strijkzooi.nl heb ik gelezen dat ze er te weinig goede mannen in het vak van houtblazer/strijker doordringen tot in de top. 8)

Das wel grappig inderdaad, dat er toch nog een bepaalde vorm van "mannen-" en "vrouweninstrumenten" bestaat. Zal dit over 20 jaar veranderd zijn :?: Ik denk dat er inderdaad een soort achterstand is in trompetland op het gebied van emancipatie, maar dat de mannen altijd in de meerderheid zullen blijven, ook aan de top omdat er simpelweg meer mannen zijn die trompet spelen. Maar dames: Ga vooral trompetspelen :!: Aan aandacht zul je geen tekort hebben! :D

Ps. Marnix: soms moet je een beetje olie op het vuur gooien om een discussie te krijgen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 09:59 

Bij onze vereniging hebben we een vrouwelijke instructrice gehad en ik kan alle kritiek op vrouwelijke muziekantes eigenlijk niet echt goed verdragen. Op het gebied van spieren lopen wij als mannen misschien een beetje voor. maar het geen wat muziek mooi maakt is emotie en daar lopen we toch een beetje hopeloos in achter. Ook de nauwkeurigheid die de verschillende technieken vereisen zijn in mijn ogen makkelijker voor vrouwen te halen (deze zijn van nature uit net effe wat preciezer) De reden dat er nog zo weinig zijn is volgens mij nog te wijten aan onze geschiedenis waarin het als vrouw ongepast was om in de plaatselijke muziekvereniging te gaan. Gelukkig denken we daar nu anders over.

Olaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 10:22 
Moderator

Sandovalic schreef:
Bij onze vereniging hebben we een vrouwelijke instructrice gehad en ik kan alle kritiek op vrouwelijke muziekantes eigenlijk niet echt goed verdragen. Op het gebied van spieren lopen wij als mannen misschien een beetje voor. maar het geen wat muziek mooi maakt is emotie en daar lopen we toch een beetje hopeloos in achter. Ook de nauwkeurigheid die de verschillende technieken vereisen zijn in mijn ogen makkelijker voor vrouwen te halen (deze zijn van nature uit net effe wat preciezer) De reden dat er nog zo weinig zijn is volgens mij nog te wijten aan onze geschiedenis waarin het als vrouw ongepast was om in de plaatselijke muziekvereniging te gaan. Gelukkig denken we daar nu anders over.

Olaf

ook dit verhaal vind ik een beetje vergezocht......
Luister maar naar allemaal opnamen van verschillende violisten en cellisten, minder emotie?? ik denk het niet.

@ guus, ik weet het, daarom strooi ik lekker mee, ik heb net weer een busje olie gekocht :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 10:45 

Lijkt me ook een beetje vergezocht. Een topmuzikant(e) is een topmuzikant(e). Dat heeft niets met geslacht en huidskleur of achtergrond te maken.

Als een vrouw meer emotie etc. zou hebben, waarom zijn er dan zo weinig vrouwelijke componisten. Daar heb je geen spieren voor nodig, alleen maar een talent voor componeren.

Een vrouw heeft wel kleinere longen, dat helpt niet mee bij de grotere blaasinstrumenten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 10:54 

vrouwen hebben gewoon meer andere emoties, ik denk dat mannen meer brutere emoties kunnen hebben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2005 13:29 

Ik geef alleen een globale lijn aan. Als er gezegd wordt dat mannen meer aanleg hebben voor het fysieke aspect van het trompet spelen ( meer spierkracht enzo) dan wil ik daar tegeoverstellen dat vrouwen een voorsprong hebben op het gebied van emoties. Waar ik niet mee zeg dat het andersom niet kan. Mijn statement is dan ook dat ( en daar zijn we het best wel over eens denk ik) dat muziekaliteit een heel ruim begrop is en dat het niet uit maakt van welk geslacht je bent.

En waarom zijn er zo weinig vrouwelijke componistes.....tsja.... ik ben toch van mening dat het een erfenis is van vroeger toen het nog een mannenwereltje was. er zijn nog steeds orkesten die geen vrouwen toelaten. (schandelijk in mijn ogen maar dat terzijde)

Olaf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur