trompet.nl > forum > Toon onderwerp - CARNAVAL 2005
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 08:42 

kees de Leeuw schreef:
Voor de leuke plekjes : zie www.bbc.dse.nl !!

Hé Kees,

Ik zie dat jullie dinsdag op Eckartdal (sorry: KOFFIEdal) spelen? Geweldig! Wij sluiten al een jaar of twintig de carnaval op aswoensdag bij onze vrienden van Eckart af. Elk jaar weer een confrontatie met de mensen die echt puur carnaval vieren.

Iedereen een sterke lever en een betonnen embouchure toegewenst!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 11:34 

Ik speel niet met carnaval. Val denk ik toch onder de 2e groep, die groep die carnaval verafschuwt... :evil: Loop je het hele jaar je best te doen om een mooie subtiele embouchure te krijgen, verpest je het weer allemaal met carnaval. Of hebben jullie daar geen last van? EERLIJK antwoord graag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 12:26 

Guus schreef:
Loop je het hele jaar je best te doen om een mooie subtiele embouchure te krijgen, verpest je het weer allemaal met carnaval. Of hebben jullie daar geen last van?

Mijn mening is inderdaad dat je embouchure een opdonder krijgt.
Ik ben al twee weekenden onderweg met de carnaval (hier beginnen wij wat eerder :lol: ), maar met een hoop goede tips van mijn trompetleraar valt het reuze mee.
Na de periode van de carnaval hoef je dan minder werk te doen om je oude embouchure terug te krijgen.

Ik ben ook benieuwd hoe andere hierover denken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 12:38 
Moderator

Stefan schreef:
Guus schreef:
Loop je het hele jaar je best te doen om een mooie subtiele embouchure te krijgen, verpest je het weer allemaal met carnaval. Of hebben jullie daar geen last van?

Mijn mening is inderdaad dat je embouchure een opdonder krijgt.
Ik ben al twee weekenden onderweg met de carnaval (hier beginnen wij wat eerder :lol: ), maar met een hoop goede tips van mijn trompetleraar valt het reuze mee.
Na de periode van de carnaval hoef je dan minder werk te doen om je oude embouchure terug te krijgen.

Ik ben ook benieuwd hoe andere hierover denken...

als ik al carnaval vier, dan speel ik euphonium, of altviool

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 12:40 

Guus schreef:
Loop je het hele jaar je best te doen om een mooie subtiele embouchure te krijgen, verpest je het weer allemaal met carnaval. Of hebben jullie daar geen last van? EERLIJK antwoord graag.

Tuurlijk heb ik daar last van. Een aantal jaren geleden werd ik gevraagd om bugel mee te spelen met een topfanfare voor het KNFm topconcours. Voorwaarde was dat ik vanaf een bepaalde datum alle repetities bij zou kunnen wonen. Eerste repetitie daarvan was de eerste zaterdag na carnaval. Embouchure was totaal verrot door te lang te geforceerd trompetspel. Mensen om me heen kenden me niet en schrokken zich werkelijk kapot. Gelukkig kende de dirigent me al een tijdje langer en kon hij iedereen geruststellen. Uiteindelijk toch allemaal goedgekomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 13:08 

Vorig jaar was mijn embouchure na de carnaval veel beter dan ervoor, maarja toen was ik nog maar 5 weken bezig.

Ik ben benieuwd hoe ik er over twee weken voorsta.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 2005 15:36 

kees de Leeuw schreef:

Het is al jaren een vast onderdeel in onsprogramma, echt fantastisch om te zien hoe geestelijk en vaak dubbel gehandicapten kunnen feesten. Een groot contrast met daarna weer spelen voor volle zalen (Boerenbruiloft Beek en Donk, Pulle Vulle in het Dorint Hotel Eindhoven) met gewoon carnavalspubliek

Wij hebben Zonhove in Son op het program staan, niet te geloven hoe er van onze muziek genoten kan worden.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur