trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Orthodontist koperblazers - wie weet een orthodontist of tan
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 01:42 

Na bijna 3 jaar weer terug op deze thread. Tijd voor een kleine evaluatie:

Ik heb een jaar rondgelopen met een plaatjesbeugel.
In deze tijd heb ik niet gespeeld.

De boel staat nu recht en de problemen die ik ondervond zijn verdwenen. Ik kan nu gerust een uur of meer spelen zonder in problemen te komen. Mijn chops moet ik wel weer gaan opbouwen maar daar ben ik nu een jaartje mee bezig en het gaat steeds beter. Het is gewoon even zoeken naar de juiste balans en het hoge register is uiteraard minder als voorheen. Het positieve is dat ik nu weer echt kan gaan opbouwen zonder het gevoel en de ervaring te hebben dat het toch alleen maar minder wordt.

Mijn ervaring is : ik heb er zeker geen spijt van en zou het zo weer doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 07:38 

Ik heb twee jaar een plaatjesbeugel gehad. Eerst kreeg ik hem onder. Onder is geen probleem, oké in het begin ligt je lip een beetje open, maar dat gaat vanzelf over.

Maar toen kwam de beugel boven. En dan krijg je wel een probleem. Het is wel goed om te leren spelen zonder te drukken :lol: want het doet echt wel pijn, als je je lip uit je beugel met trekken.
Spelen met een beugel kan, het kost tijd en energie en je zal iets sneller vermoeid zijn. Je zult ongeveer 3 tonen onder je bereik zonder beugel, in de hoogte zitten. Hoewel je dit langzaam weer kan opbouwen.
Een beugel kan heel vervelend zijn er zitten in ieder geval geen voordelen aan. Maar je kan een korte behandeling nemen en gewoon die beugel te strak laten draaien. (niet te veel natuurlijk) Dan gaat het sneller en doet het meer pijn, maar ben je er ook eerder vanaf. Dit word niet aangeraden, maar werkt vrij goed. Het scheelt je zo een half jaar.

Een punt dat er wel nog even bij moet is, dat wanneer je de orto hebt bezocht, en hij/zij aan je beugel heeft geprutst, zijn je tanden even heel gevoelig en kun je die dag beter niet spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 08:29 

Ik heb vroeger ook een beugel gehad doordat mijn boventanden wat verder naar voren staan dan de onder tanden (bij de meeste overigens). Ik heb altijd een uitneembare beyugel gehad omdat het met die "plak dingetjes" geen spelen is. Echter nu na 10 jaar, staan mijn tanden weer zo scheef als vroeger. Waarschijnlijk door het toeteren.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 10:37 

Ik heb nu zo'n draadje achter mijn tanden, dat de boel op z'n plek moet houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2005 14:22 

mijn orthodontist heeft me zo'n draadje afgeraden. Hij zei dat dat slecht voor je tandvlees is en je tanden op den duur dan juist los gaan staan omdat je tandvlees niet in optimale staat verkeerd. Ik heb nu nog steeds de 2 plaatjes, ( 1 voor boven 1 voor beneden) die ik na de plaatjes beugel kreeg en toen nog enige tijd in moet dragen, zo af en toe snachts in. Zo ben ik er zeker van dat alles redelijk op zn plek blijft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2005 07:22 

Ah oké, dat wist ik niet. Maar tot nu toe heb ik nergens last van, met dat draadje, ook niet van mijn tandvlees. Alleen in het begin even, doe het pijn aan je tong, omdat die er steeds tegen aankomt, maar dat is gewoon even wennen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2005 08:45 

Citaat:
mijn orthodontist heeft me zo'n draadje afgeraden. Hij zei dat dat slecht voor je tandvlees is en je tanden op den duur dan juist los gaan staan omdat je tandvlees niet in optimale staat verkeerd

Lijkt me onzin! Dat draadje raakt je tandvlees niet eens. Verder zitten je tanden verankerrt in je kaak en niet in je tandvlees!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 feb 2005 14:12 

Hoe zit zo'n draadje precies vast dan ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur