trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ik kan het niet!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik kan het niet!
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 11:50 

IK KAN HET NIET IK KAN HET NIET... :cry: Het spelen lukt niet meer... gister ging het hartstikke goed en vandaag krijg ik er alleen maar lucht uit... ik heb nu ook het boek: The Balanced Embouchure, maar daar staan heel veel oefeningen met hele hoge noten (voor mij heel hoog) in... dus dat gaat me nooit lukken.. ik probeer nog wel braaf uit Fitness for Brass te studeren maar het lukt gewoon niet.. Ik speel nu gewoon en dan komt er lucht en dan pas een toon dus: pfffff (ontsnappende lucht) en dan een vaag toontje, terwijl het gister hartstikke goed ging... mijn leraar zei dat ik misschien een ander mondstuk moest nemen.. ik heb nogal forse lippen en ik heb nu een 75J 3C mondstuk van Pfeiffer.. mijn leraar adviseerde de 1.5... maar als het dan nog niet beter gaat dan... misschien moet ik maar gewoon stoppen met trompetspelen... ik kan het gewoon niet :cry:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 12:31 

Gewoon blijven oefenen! :)
Het is heel normaal dat je het niet in 1 keer kan!! Trouwens, je zegt zelf dat het gisteren wel ging (je kan het dus wel)...je zal dan gewoon een slechte dag hebben...morgen (of straks al) gaat het vast wel weer beter!
De aanhouder wint! Succes!

P.S.: hoelang speel je eigenlijk al?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 17:07 

Tuurlijk kan je het wel! Niet zomaar opgeven! Na regen komt zonneschijn en achter de wolken schijnt de zon. :D
Wedden dat het straks wel weer lukt, laat je trompet eens een dagje liggen en begin weer met frisse moed! Succes!

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik kan het niet!
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 18:34 

Basild schreef:
IK KAN HET NIET IK KAN HET NIET... :cry:
... misschien moet ik maar gewoon stoppen met trompetspelen... ik kan het gewoon niet :cry:

Die gedachtengang had ik nou ook toen ik op de kleuterschool mijn veterdiploma moest halen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 18:36 

Als ik jou was zou ik gewoon door blijven oefenen, iedereen heeft wel is een slechte dag of periode ( :oops: ) Maar dat maakt trompetten juist leuk. Stel je voor dat je alles kon spelen wat je wilde, dan zou ik er iniedergeval geen hol aan vinden. Dus doorzetten...hoelang speel je al eigenlijk?

mischien niet zo lang omdat je nog niet weet dat er slechte periode's zijn, ik denk dat het merendeel van de forumleden jou probelemen wel herkennen en alleen kunnen zeggen doorzetten!! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 22:11 

Ik speel nu 4 jaar.. sorry voor dat depressieve gvedoe aan het begin.. het ging gewoon effe niet... ik begin morgen gwn weer met frisse moed :D Bedankt :D

Profiel  

Berichttitel: willen = kunnen
BerichtGeplaatst: 07 feb 2005 15:34 

The Balenced Embouchure zou ik alleen doen onder begeleiding van een leraar die daar vertrouwd mee is, Fitness for Brass spreekt mij meer aan voor zoekenden.... In het eerste hoofdstuk staan tekeningetjes die aan duidelijkheid niets te wensen over laten. Het JK 3C mondstuk is wel érg groot, heeft ook een forse backbore dus maakt het trompetspelen er niet makkelijker op. Ik zou a) een goede leraar zoeken en b) een kleiner mondstuk aanschaffen: 11B4 van Yamaha heeft een comfortabele rand en heeft een goede sound. Dikke lippen vragen niet pes sé om een enorm monstuk! Kijk maar eens op www.trumpetstuff.com daar zie je dat gasten met behoorlijk lipwerk op hele kleine mondstukkies spelen! Overigens zou ik nog effe niet de handdoek in de ring gooien: Ik speel al ruim dertig jaar en blaas nog steeds geen deuk in een pakkie boter......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur