trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ik kan het niet!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 22:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2005 17:16 

En, gaat het al weer wat beter, Basild?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2005 23:52 

Hou je taai! Ik had deze week ook een rotweek. Ben trouwens een beetje bezorgt over mn chops, maar t ging vandaag ineens weer lekker!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2005 00:31 

Net als wat iedereen zegt , gewoon lekker doorgaan en rust nemen als je het echt nodig denkt te hebben niet forceren etc etc .
Ik d8 laatst ook dat het niet echt lekker ging maar kom net terug van de rep en het ging weer geweldig goed :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik kan het niet!
BerichtGeplaatst: 13 feb 2005 12:29 

Basild schreef:
ik heb nu ook het boek: The Balanced Embouchure, maar daar staan heel veel oefeningen met hele hoge noten (voor mij heel hoog) in... dus dat gaat me nooit lukken

Olaf,

Mail me anders ff. Ik vermoed dat je geen idee hebt hoe je met het boek om moet gaan. Ik wil je wel op weg helpen en dat kan goed via email.

Voor de rest. Iedereen heeft slechte dagen. Als ik me daar iets aan gelegen had laten liggen dan zou ik nu inderdaad niet meer spelen. Geduld en doorzettingsvermogen, weet je nog?

Bert

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2005 13:17 

HJ schreef:
Voor de rest. Iedereen heeft slechte dagen. Als ik me daar iets aan gelegen had laten liggen dan zou ik nu inderdaad niet meer spelen. Geduld en doorzettingsvermogen, weet je nog?

Bert

Sterker nog, ik denk dat helemaal niemand meer trompet zou spelen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 feb 2005 12:48 

Basild schreef:
gister ging het hartstikke goed en vandaag krijg ik er alleen maar lucht uit

welkom bij de club.

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst sinds carnaval weer gespeeld en het ging als de brandweer. gisteren heb ik mijn BE oefeningen weer opgepakt en het ging voor geen meter.
Een jaar geleden zou ik hier erg moedeloos van worden. Nu weet ik dat als ik rustig blijf en mijn oefeningen blijf doen dat het goede gevoel toch weer (tijdelijk) terugkomt.

Heb geduld als het niet lukt en geniet ervan als het wel lukt

Houd vol en veel succes.

Basild schreef:
ik heb nu ook het boek: The Balanced Embouchure, maar daar staan heel veel oefeningen met hele hoge noten (voor mij heel hoog) in... dus dat gaat me nooit lukken..

Dit gevoel had ik ook toen ik het boek voor het eerst doorbladerde. Achteraan staan lesplannen, als je die volgt hoef je voorlopig geen hele hoge noten te spelen (dit zal Bert ook bedoelen). Op een gegeven moment merk je dat hoge noten ook bereikbaar worden.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 feb 2005 17:24 

Berend schreef:
Dit gevoel had ik ook toen ik het boek voor het eerst doorbladerde. Achteraan staan lesplannen, als je die volgt hoef je voorlopig geen hele hoge noten te spelen (dit zal Bert ook bedoelen). Op een gegeven moment merk je dat hoge noten ook bereikbaar worden.

Berend,

Dit is ongeveer wat ik bedoelde. Maar ik vrees dat Olaf nog een stapje eerder is. Misschien niet. De lesplannen achterin zijn erg goed doordacht en geven een duidelijke richtlijn. Daarvoor is het wel nodig dat je een idee hebt van hoe je de oefeningen moet aanpakken.

En over hoge noten gaat het in beginsel al helemaal niet. Bovendien inderdaad had ook ik dit (bijna 20 jaar prof): deze noten zal ik toch helemaal niet kunnen spelen. Heb je wel gelezen hoe en wat? Misschien heb je het nog niet gelezen, maar het is echt waar dat ik meerdere leerlingen van een jaar of tien heb gehad die een G3 konden spelen met die Roll-in oefeningen. Verder konden ze echt Kortjakje nog niet spelen. Ik heb zelfs iemand die nog nooit trompet had gespeeld op deze manier noten tot een C4 horen spelen! Dus dat jij dat niet zou kunnen is echt flauwekul. Je moet alleen weten hoe, en dat staat voor een deel wel in het boekje en verder moet je er zelf mee experimenteren en de oefeningen doen. In beginsel is dit waarschijnlijk nog geen vijf minuten die je eraan kwijt bent.

Bedankt Berend. Goed commentaar.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2005 19:43 

Mindere dagen heb ik ook wel, maar tijdens optredens is dit eigenlijk nooit het geval dan zit er alles op en aan en lukken meestal de dingen die nooit lukken!! denk dat ik onder druk beter presteer.

Maar ja gewoon goed door blijven zetten en de moed erin houden als het een keer (of een paar dagen) niet lukt!!

Ben er wel achter gekomen dat ik zonder effecient warm blazen maar een goede 5 minuten kan blazen en daarna is het gewoon bagger!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur